Kineski internetski trgovac Alibaba suočio se s još jednim izazovom zbog prodaje krivotvorene robe na svojim trgovinskim platformama.
Francuska tvrtka Kering koja u vlasništvu ima neke od najpoznatijih modnih brendova, poput Guccija, Balenciage, Briona i Yves Saint Laurenta, tužila je Alibabu na njujorškom saveznom sudu jer nije zadovoljna naporima kineske kompanije u suzbijanju prodaje "lažnjaka". Kako pišu američki poslovni mediji, Kering u tužbi tvrdi kako Alibaba "ohrabruje, pomaže i profitira od prodaje krivotvorene robe" na platformama. Kinezi navodno pružaju logističku i marketinšku pomoć proizvođačima "lažnjaka", tvrde Francuzi, što se najplastičnije ogleda prilikom pretraživanja Alibabine stranice.
16,1mlrd.
dolara godišnje ulaže Alibaba u borbu protiv lažne robe
Tako Alibabina tražilica priliko upisivanja pojma "Gucci" sugerira i pojmove poput "cucchi" ili "guchi", navodi se o tužbi, kako bi kupce preusmjerila na tvrtke koje prodaju krivotvorine. Inače, ovo je već drugi put da Kering želi ući u sudsku bitku s Alibabom zbog tog problema. Prvu tužbu podnijeli su prošle godine, svega nekoliko mjeseci prije rekordnog Alibabinog izlistavanja na Njujoršku burzu vrijednog 25 milijardi dolara. Međutim, tužbu su ubrzo povukli. Kineski trgovac novu francusku tužbu u startu odbacuje kao potpuno neosnovanu.
Kako piše Wall Street Journal, Alibaba tvrdi kako ima snažne rezultate u borbi protiv prodaje krivotvorene robe. "Nažalost, Kering je izabrao put besmislenog parničenja umjesto konstruktivne suradnje. Vjerujemo da ova tužba nema temelja i žestoko ćemo se boriti protiv nje", priopćili su iz kineske kompanije. Ipak, već duže vrijeme postoje prigovori na Alibabu da su njegove platforme leglo krivotvorene robe. U tom kontekstu valja podsjetiti i na siječanjsko izvješće kineske vlade u kojem je stajalo da taj trgovac ne čini dovoljno kako bi suzbio prodaju "lažnjaka".
U travnju je pak američka udruga tekstilnih proizvođača koja okuplja više od 1000 brendova poslala pismo američkim regulatorima u kojima također tvrdi da je najveća Alibabina trgovinska platforma – Taobao – prepuna lažne robe. S druge pak strane, međunarodna skupina za zaštitu intelektualnog vlasništva IACC je prošle godine dogovorila sporazum s Alibabom o automatskom uklanjanju sumnjivih proizvoda s Taobaoa te ističe da se sporazum izvrsno provodi. Alibaba tvrdi kako godišnje ulaže 16,1 milijardu dolara u borbu protiv krivotvorene robe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu