Victoria’s Secret prodan ‘vuku s Wall Streeta’ za svega jedan mjesečni promet

Autor: Tomislav Pili , 23. veljača 2020. u 22:00
Čuvene modne revije na kojima su nove kolekcije nosili supermodeli izgradili su imidž Victoria's Secreta/ REUTERS

Prodaja tvrtki Sycamore Partners vrednuje cijeli brend na samo 1,1 milijardu dolara, daleko manje od očekivanja.

Cijena po kojoj je američka kompanija L Brands prodala nekad najpoznatiji brend ženskog donjeg rublja – Victoria’s Secret – ukazuje na gotovo očajnički pokušaj da ga se što prije riješi.

No, iznos koji je L Brands dobio neće mu odveć pomoći u smanjivanju goleme zaduženosti. Kako prenose agencije, L Brands je krajem prošloga tjedna postigao dogovor s investicijskom tvrtkom Sycamore Partners o prodaji 55 posto udjela u Victoria’s Secretu za 525 milijuna dolara.

Očajnički pokušaj
Time je vrijednost cijelog brenda postavljena na svega 1,1 milijardu dolara. Analitičari Jefferiesa istaknuli su kako je cijena koju je L Brands dobio značajno niža od njihovih prognoza da bi prodaja cjelokupnog udjela mogla donijeti 3,5 milijardi dolara.

“Djelomična prodaja i ovako niska cijena neće pomoći kompaniji u smanjivanju velikog duga i pokazuje koliko je L Brands postao očajan u pokušaju rješavanja Victoria’s Secreta”, prenosi njihove stavove Financial Times. L Brandsovi dugovi dosegli su 5,6 milijardi dolara. Što tržište misli o postignutom dogovoru dovoljno govori podatak da je vrijednost dionica L Brandsa potonula za 9,5 posto.

Time je vrijednost kompanije spuštena na 6 milijardi dolara. Time je vrijednost cijele kompanije manja od prodaje koju Victoria’s Secret generira, a to je 7 milijardi dolara. Iako čini polovicu L Brandsovih prihoda, linija donjeg rublja već je četiri kvartala u silaznom trendu, dok druga polovica poslovanja, linija sapuna i mirisa za kućanstva Bath & Body Works, proživljava procvat.

Promjena na čelu
Ovom prodajom Victoria’s Secret seli u privatne ruke, a Bath & Body Works postat će samostalna javna kompanija. Preslagivanje brendova donijelo je i menadžersko preslagivanje. Tako će 82-godišnji Leslie Wexner, najstariji šef neke od kompanija iz sastava indeksa S&P 500, nakon 57 godina odstupiti s čelne pozicije i predati palicu sadašnjem operativnom direktoru Bath & Bodyja Worksa, Andrewu Meslowu. Wexner će zadržati 13 posto udjela u kompaniji, a od sada će ga oslovljavati titulom “predsjednik emeritus”.

Podsjetimo, Wexner je kupio Victoria’s Secret još 1982. i zaslužan je za stvaranje imidža kroz čuvene godišnje modne revije na kojima su nove kolekcije nosili supermodeli s legendarnim krilima na leđima. Međutim, brend se proteklih godina suočio s kritikama – a time i slabijom prodajom – zbog zastarjelog imidža i modela donjeg rublja koji ne odgovaraju svim tipovima ženskog tijela. K tome, našao se i pod sve većim pritiskom konkurencije internetskih trgovaca.

Komentirajte prvi

New Report

Close