General motors (GM) i Ford otpuštaju još 500 radnika, okrivljujući za taj potez širenje štrajka koji je sindikat radnika automobila najavio u tim kompanijama, piše B92.
Ford je najavio da će otpustiti ukupno 330 radnika u svojim tvornicama u Chicagu, Stamping i Lima, Ohio, dok je GM prošlog mjeseca priopćio da je zbog nedostatka dijelova koji teku uslijed štrajka otpušteno oko 2000 radnika.
Ford je prošlog mjeseca objavio da privremeno otpušta oko 600 radnika u tvornici automobila u Michiganu zbog štrajka. Stellantis je otpustio oko 370 radnika u Ohiju i Indiani.
Po novim najavama GM otpušta još 164 radnika u tvornicama u Parmi u Ohiju, i Merionu u Indiani. Te tvornice obično šalju svoje metalne dijelove na montažne trake koje su zatvorene zbog štrajka – tvornice u Ohiju, i tvornici Lansing Delta Township Assembly u Michiganu. Među vozilima koja se proizvode u tim tvornicama su Pickup Chevrolet Colorado i GMC Canion i Chevy Traverse i Buick Enclave.
“Više puta smo govorili da nitko ne pobjeđuje u štrajku, a ovo je još jedna demonstracija te činjenice”, navodi se u priopćenju GM-a. “Nastavit ćemo pregovarati u dobroj veri sa sindikatom da postignemo sporazum što je prije moguće”.
Oglasio se i Ford: “Naš proizvodni sustav je vrlo povezan, što znači da strategija ciljanog udara United Auto Workers-a (UAW) ima negativne efekte na objekte koji nisu direktno ciljani zbog prekida rada”, navodi se u priopćenju Forda.
UAW je ukazao na svoju raniju izjavu u kojoj je kritizirao otpuštanja.
“Da budemo jasni: Ako Velika trojka odluči otpustiti ljude koji nisu u štrajku, to su oni koji pokušavaju pritisnuti naše članove da pristanu na manje. Sa svojim rekordnim profitom, ne moraju otpustiti nijednog zaposlenog”, navodi se u priopćenju sindikata. “Njihov plan neće uspeti. UAW će se pobrinuti da nijedan radnik koji je otpušten u posljednjem napadu Velike trojke neće ostati bez prihoda”.
Prve procjene pokazuju da su proizvođači automobila izgubili 1,1 milijardu dolara tijekom štrajka, zbog dodatnih troškova i izgubljene prodaje.
Pored toga, dobavljači proizvođača automobila su do sada izgubili oko 1,3 milijarde dolara, dok su gubici dilera i kupaca dostigli dodatnih 1,2 milijarde dolara, čime su ukupni troškovi štrajka tijekom prva dva tjedna iznosili nešto manje od 4 milijarde dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu