Dok se priprema za odlazak iz EU, vlada Velike Britanije sve je rječitija o svojim digitalnim planovima. Jedan od njih, vezan za obrazovanje, odnosno poticanje edtech startupa, plijeni posebnu pozornost. Lokalni edtech startupi, naime, narasli su u industriju s godišnjim prometom od 170 milijuna funti.
Chris Skidmore, ministar visokog obrazovanja, znanosti te istraživanja i razvoja Velike Britanije izjavio je da mu je cilj da nastave biti lider u digitalnim inovacijama unatoč Brexitu. Njegov plan uključuje slične projekte koji se provode u Hrvatskoj, poput uvođenje brzog interneta u škole i stvaranje digitalnih obrazovnih programa, ali i rast investicija u stvaranje novih digitalnih poduzetnika.
"Javnost treba očekivati da se područja poput kibernetičke sigurnosti, fintecha, kodiranja i druga slična obrazovna područja nađu u obrazovnom sistemu kako bi koristila u stvaranju vojske digitalnih poduzetnika", kaže Skidmore.
Pri tome je podsjetio na 900 milijuna kuna tešku državnu edtech strategiju, koju je predstavio prošlog travnja, a koja ide za širokom digitalnom transformacijom osnovnih i srednjih škola te fakulteta diljem Engleske. Ta je strategija mnogo šira od one u Hrvatskoj. Uključuje i poticanje inovacija i poboljšanju administrativnih procesa u obrazovanju te inovacije u poboljšanju metoda podučavanja.
S druge strane, izlazak Velike Britanije iz EU samo će pogoršati financijski pritisak na škole i dovesti u pitanje realizaciju ambicioznih planova. Prošle godine britanska vlada obećala je u tri godine u školstvo ubrizgati 14 milijardi funti. No, na terenu mnoge škole i dalje nemaju brzi internet i WiFI, a tek neznatan broj ima primjerice naprednije tehnologije poput VR-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu