Rast prodaje luksuznih proizvoda u svijetu usporio je u drugom tromjesečju na 1,5 posto na godišnjoj razini, sa 4 posto u prvom kvartalu, dok bi iduće godine rast tržišta mogao iznositi kao u ovoj godini, pokazuje analiza konzultantske kuće Bain & Co.
Ukupni prihodi industrije luksuznih proizvoda – uključujući odjeću i obuću, nakit, satove i kožne proizvode – ove bi godine mogli dosegnuti 223 milijarde eura, dok su lani, kada je prodaja porasla 7 posto, iznosili 218 milijardi, procjenjuje ta konzultantska kuća.
Isključujući tečajne razlike, rast tog tržišta iznosio bi u ovoj godini oko 5 posto, a sličan rast očekuje se i iduće godine.
Rizike po tu industriju, smatra Bain, predstavljaju sukobi u Ukrajini i na Bliskom istoku, kao i prosvjedi u Hong Kongu, u kojemu mnogi proizvođači luksuzne robe ostvaruju i do 10 posto svojih ukupnih godišnjih prihoda.
Industrija luksuznih proizvoda brzo se oporavila od financijske krize i recesije 2008. godine, pa je od 2010. do 2012. zabilježila snažan rast. No, posljednje dvije godine taj se rast usporio, među ostalim, zbog strogog kažnjavanja korupcije i nelegalnog trgovanja u Kini.
Kinezi su najveći kupci luksuznih proizvoda u svijetu, pa na cjelokupnom tržištu Hong Konga, Makaa i matične Kine vodeći svjetski proizvođači luksuznih brendova ostvaruju više od trećine svojih ukupnih prihoda.
Prema podacima Baina, ove se godine rast prodaje na tom tržištu usporio na 2 posto, nakon lanjskog rasta od 7 posto.
Rizik po industriju luksuznih proizvoda predstavlja i pad potrošnje Rusa, najvećih svjetskih potrošača luksuzne robe nakon Kineza, zbog sankcija protiv Moskve u vezi ukrajinske krize i pada tečaja rublja.
U Rusiji je ove godine prodaja pala za 7 posto u stalnim cijenama, a čak 18 posto, ako se uključe tečajne razlike.
S druge strane, ove je godine prodaja luksuznih proizvoda najviše porasla u Sjevernoj i Južnoj Americi, za šest posto, kao i u Japanu, za 10 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu