Uskoro kreće potraga za kupcem šest hotela u Portorožu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 30. svibanj 2018. u 07:33
FOTO: Thinkstock

Lanjski turistički rezultati u Sloveniji proglašeni su rekordnima na temelju 12 mil. noćenja, što je rast od 13%.

Bez obzira na prošle godine usvojenu strategiju razvoja turizma 2017 – 2021 koja je, kako podsjeća ljubljanski Dnevnik, podrazumijevala objedinjavanje slovenskih turističkih kapaciteta pod zajednički nazivnik Istrabenz Turizam i šest hotela u Portorožu ipak idu u prodaju. Navedena situacija, piše Dnevnik, potencira pitanje o usklađenosti nacionalnih institucija te pokazuje kako su razvojne strategije najčešće mrtvo slovo na papiru. 

Povećali prihode od prodaje
Prodaja najvažnijeg slovenskog turističkog kapaciteta dolazi usred nacionalnog turističkog booma. Prošlogodišnji rezultati proglašeni su rekordnima na temelju 12 milijuna noćenja, odnosno rastu od 13 posto u odnosu na 2016. godinu.  Tu je i 15 posto više turista u 2017., njih čak 5 milijuna, pri čemu Portorož ima najveći broj hotelskih kreveta među slovenskim obalnim gradovima.

 

15 posto

više turista posjetilo je Sloveniju prošle godine

Gledajući vlasničku strukturu, slovenski holding Sava je s udjelom od 16,32 posto najveći pojedinačni vlasnik Istrabenza u čijem je sastavu Istrabenz Turizam, nakon toga slijede Cavtat hoteli koji imaju 15,88 posto dionica i to na fiducijarnom računu Zagrebačke banke, dok se kao treći najveći dioničar Istrabenz Turizma navodi NFD i bivši vlasnik Hotela Bernardin, u stečaju. Istrabenz turizam je u prvom tromjesečju ove godine povećao prihode od prodaje za 3 posto na 5,04 milijuna eura, a iako ne postoje službeni podaci, vrijednost kompanije procjenjuje se na između 70 do 80 milijuna eura. 

Ljeti kapaciteti popunjeni
Istrabenz se nalazi u nezavidnoj financijskoj situaciji jer je operativni gubitak u prvom tromjesečju povećan za 37 posto na gotovo 1,5 milijuna eura, a neto gubitak za 30 posto na 1,67 milijuna eura. Krajem ožujka grupacija Istrabenz imala je 68,3 milijuna eura negativnog kapitala ili 2,18 milijuna eura više nego godinu ranije dok se neto financijski dug povećao za 650 tisuća eura i premašio 137 milijuna eura. 

Iako poneki slovenski stručnjaci za turizam tvrde da se Portorož može smatrati neznačajnim igračem na ovom dijelu Jadrana, za slovenski je turizam od konkretne važnosti.

U ljetnoj su sezoni, piše Siol.net, portoroški kapaciteti popunjeni, ali se kao i drugi hotelski lanci susreću s problemom pronalaska radne snage, ekološkim posljedicama dobrih turističkih rezultata te s izazovom nadogradnje svoje ponude. Tome usprkos, potencijal Portoroža i dalje se ne može zanemariti, a interesa za hotele u ovoj destinaciji svakako ima. Podsjetimo, Istrabenz Turizam je još 2015. godine s tvrtkom Agri Holding, članicom MK Groupa srpskog poduzetnika Miodraga Kostića potpisala sporazum o prodaji 100-postotnog udjela u hotelima Istrabenz Portorož, a time i hotela Kempinski Palace. 

Komentirajte prvi

New Report

Close