Umjetnost za narod

Autor: The New York Times , 11. studeni 2012. u 22:00
Umjetnička djela ponovno su tražena

Klijenti mogu za mjesečnu naknadu iznajmiti automobil kojega je oslikao neki lokalni umjetnik.

Goleme vreće s rižom? Ovdje. Role toaletnog papira? Ovdje. Originalni Matisse? Također ovdje. Internetski kupci veleprodajnog lanca Costco u posljednje vrijeme mogli su košaricu popuniti umjetničkim djelima kao što je litografija Andyja Warhola po cijeni od 1349,99 dolara, litografija Marca Chagalla po cijeni od 1199,99 dolara i uokvirena litografija Herija Matissa za 829,99 dolara.

Naime, ova je trgovina-skladište odnedavna u kategoriji "Dom i sezonske potrepštine" na svojoj internetskoj stranici počela nuditi i umjetnička djela, odmah uz uobičajene namirnice i kućanske potrepštine, obično u velikim količinama. Greg Moors, trgovac umjetninama iz San Francisca koji opskrbljuje Costco umjetninama, kaže da ga je na taj potez ponukala njegova vizija umjetnosti dostupne svima. Većini vlasnika galerija i internetskih trgovaca umjetninama "posao je važniji od kupca", rekao je za The Times. No uz poznato ime kao što je Costco "kupac postaje važniji od posla". Nerijetko ekskluzivno i skupo tržište umjetninama možda se na ovaj način počinje malo više otvarati prema kupcima te širiti dohvat prema masovnom tržištu kako umjetnost postaje dio svakodnevnice. Artify je tako u Kaliforniji počeo nuditi pretplatu, pa klijenti mogu za mjesečnu naknadu iznajmiti automobil kojega je oslikao neki lokalni umjetnik. I Artsicle je novo internetsko poduzeće koje po povoljnoj cijeni iznajmljuje umjetnička djela te time zadovoljava potrebe novopečenih kolekcionara sa skromnim budžetima. "Galerije su jasno dale do znanja da ih ne zanima mladi kupac s budžetom od tisuću dolara", za The Times je izjavio Alex Tryon (26), osnivač Artsiclea.

"Kamo god bih pošao susretao bih se s takvim stavom. A istodobno sam upoznavao puno mladih ljudi koje umjetnost istinski zanima. Kao da je postojao neki nerazmjer, neki jaz na tržištu." Taj jaz ubrzo se pretvorio u priliku. Artsicle mjesečno iznajmi oko sto umjetnina, a na raspolaganju ima oko 3000 djela 150 umjetnika. Klijentima koji unajmljuju umjetnine po cijeni od 25 do 65 dolara mjesečno nudi se i prilika otkupa tih djela po cijeni od 500 do 2500 dolara. "Tako vam se nudi mogućnost da u svoj život unesete umjetninu koju si inače ne biste mogli priuštiti", za The Times je rekla Alexandra Portnova (31) iz Brooklyna, koja je unajmila jednu sliku.Idan Cohen, ulagač u Artsicle smatra da taj pothvat dopire do mladih ljudi koji još nisu u potpunosti izloženi svijetu umjetnina, ali koji u svojemu domu žele nešto što izgleda dobro. Za The Times je rekao: "Mislim da je tržište umjetnina spremno za inovacije i promjene". Ili tek komercijalizaciju.

Anita Patil

Komentare šaljite na nytweekly@nytimes.com

Komentirajte prvi

New Report

Close