Amazon je posustao u temu otvaranja svojih robotiziranih, fizičkih trgovina Amazon Go, a jasnog odgovora zašto zasad nema.
Umjesto planiranih 56 fizičkih trgovina bez blagajnica u ovoj godini, do sada ih je otvorio tek 16. Dodatno, najavio ih je još dvije. Daleko je to od ambicioznih planova, koji su u ovoj godini bili tri puta veći, a za iduću godinu najveći trgovac na svijetu kanio je u SAD-u imati ukupno čak 156 Amazon Go trgovina.
Teško do pravog prostora
K tome, očekivalo se da će Amazon Go s 28 milijuna dolara prometa u 2018., do kraja iduće godine već generirati promet od 639 milijuna dolara. Riječ je o planovima navedenim u internim dokumentima Amazona do kojih je došao portal The Information. Još je veće to posustajanja, kad se usporedi s planovima koje je krajem prošle godine bio iznio Bloomberg, a prema čijim je izvorima Amazon do kraja 2021. trebao otvoriti čak 3000 Amazon Go trgovina.
Nekoliko je nagađanja zašto internetski trgovac sporo korača u fizički svijet. S jedne strane, pretpostavlja se da mu nije lako pronaći adekvatne lokacije. Problem je to s kojim se suočavaju i klasični trgovci. Amazon pak za svoje trgovine traži prostore, ne samo s velikom frekvencijom ljudi, već i s vrlo visokim stropom da bi imao prostor za kamere i senzore. Također, tražili su prostore koji se nalaze u blizini njegovih skladišta. S druge strane, nagađa se da trgovac još ispituje formate svojih fizičkih trgovina.
Oštre reakcije konkurencije
Trebaju li te trgovine biti manje, veće ili drugačije konfigurirane i opskrbljene. Navodno razmatra mogućnost da umjesto manjih otvara veće formate trgovina. Napokon, pretpostavlja se da bi razlog mogao biti i trošak.
U dokumentima do kojih je došao The Information stoji da je u Amazon Go trgovac lani investirao 224 milijuna dolara, a do kraja iduće godine ulaganja bi se trebala popeti na 474 milijuna dolara. Zbog svega toga nagađa se da je internetski trgovac potencijalno izmijenio strategiju za Amazon Go trgovine koje su u SAD-u izazvale vrlo oštre reakcije kod konkurencije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu