Poslovna strategija zrakoplovne kompanije Etihad iz Abu Dhabija na staklenim je nogama zbog spora s njemačkom vladom oko dijeljenja letova s kompanijom Airberlin. Etihad se – za razliku od Emiratesa i Qatar Airwaysa koji su nudili niže cijene – odlučio za drugačiju strategiju kojom je postao značajan igrač na tržištu. Ta je kompanija stjecala udjele u europskim kompanijama, poput talijanske Alitalie, srpske Air Serbie ili njemačkog Airberlina gdje su 2011. kupili 29 posto dionica.
29posto
udjela u Airberlinu stekao je Etihad prije pet godina
Ključno za poslovanje
To je bila prva Etihadova akvizicija koja mu je donijela značajno i povoljno proširenje europske mreže kroz dijeljenje letova (Code-sharing). Inače, dijeljenje letova ključno je za Etihadovo poslovanje – čak 92 posto njegovih letova odvija se na tom principu dok je kod Emiratesa taj udjel 74 posto, a kod Qatara 65 posto. Međutim, Airberlin zadaje Etihadu posljednjih mjeseci sve više glavobolje. Naime, njemačko ministarstvo prometa – iako je inicijalno dalo zeleno svjetlo za dijeljenje letova između Etihada i Airberlina – krajem prošle godine odlučilo je kako arapska kompanija na to nema pravo sukladno postojećim bilateralnim sporazumima o zračnom prometu između Njemačke i Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE).
Uvažena žalba
Etihad se žalio, a nedavno mu je sud uvažio žalbu omogućivši zajedničku prodaju karata s Airberlinom na 26 od 31 sporne linije do 26. ožujka. Međutim, poznavatelji tamošnjeg tržišta ocjenjuju za The Financial Times kako to nije kraj spora s njemačkom vladom. Glasnogovornik ministarstva prometa izjavio je kako će ta institucija proučiti pravne temelje na kojima je sud uvažio žalbu Etihada, te "potom odlučiti o daljnjim koracima".
"U principu, njemačka vlada je otvorena za razgovore s UAE kako bi se pronašlo rješenje za pitanja iz regulative zračnog prometa", dodao je glasnogovornik. Etihadov izvršni direktor James Hogan više se puta nije libio javno izjaviti kako se kompanija kojoj je na čelu suočava s problemima jer njemačka vlada želi zaštiti tržišni položaj Lufthanse. Podsjetimo, tenzije između europskih i američkih kompanija s jedne strane i arapskih s druge traju već neko vrijeme zbog optužbi da Etihad, Emirates i Qatar dobivaju obilne državne subvencije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu