Uberov softver za nadzor i upravljanje vozači sve češće manipuliraju kako bi više zarađivali.
Prema nalazima istraživanja troje znanstvenika s Warwick Business School i Sveučilišta New York, primijećeno je da skupine vozača organizirano gase aplikaciju kako bi izazvali pad ponude. U tom slučaju dolazi do skoka cijena prijevoza što donosi daleko veću zaradu nakon što opet uključe aplikaciju. Osim toga, vozači često manipuliraju i sa UberPOOL uslugom gdje vozači moraju pokupiti više putnika koji idu u istom smjeru.
Ta usluga donosi vozaču višu proviziju. Međutim, nakon što pokupe prvog putnika, vozači jednostavno ugase aplikaciju ili ignoriraju ostale zahtjeve putnika. Podsjetimo, Uberov softver nadzire i upravlja vozačima, a našao se na udaru kritika zbog neprestane kontrole, kako kroz praćenja pozicija, tako i kroz ocjene putnika. Međutim, istraživanje je pokazalo kako softver šteti i samoj kompaniji, izjavila je jedna od autorica, Mareike Möhlmann.
Prema mišljenju Liora Zalmansona s njujorškog sveučilišta, razloge takvom ponašanju vozača može se pronaći i u svojevrsnoj otuđenosti vozača i kompanije. Naime, ako imaju problem, vozači s kompanijom mogu komunicirati putem elektroničke pošte, a ne osobno. K tome, Uberovi vozači tvrde kako često imaju osjećaj da rade za sustav, a ne za kompaniju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu