Nakon europske premijere u Nizozemskoj, Uber namjerava uskoro pokrenuti svoju "kamionsku uslugu" Uber Freight u Njemačkoj koja će joj biti ulaz na 500 milijardi eura vrijedno europsko tržište prijevoza tereta.
Prema navodima Reutersa koji prenosi razmišljanja čelnih ljudi Ubera, kada se Uber Freight usluga u potpunosti uhoda na njemačkom tržištu, kompanija će razmotriti njezino brzo širenje u ostale europske države.
Oprezniji pristup
Podsjetimo, "kamionski Uber" prvo je pokrenut u Americi, a trenutno tamošnji prijevoznici putem te usluge prevoze teret u 48 saveznih država. Uber Freight kompaniji donosi više od 125 milijuna dolara svakoga tromjesečja. Kao i kod usluge prijevoza osoba, Uberova kamionska aplikacija spaja autoprijevoznike s tvrtkama koje traže prijevoz robe.
125 milijuna
dolara kvartalnih prihoda donosi Uber Freight u SAD-u
Dok je Uberov ulazak na njemačko tržište pod palicom bivšeg šefa Travisa Kalanicka izazvao prosvjede taksista te doveo do problema s pravosuđem, pripreme za ulazak na tržište prijevoza tereta učinjene su s mnogo više opreza, kaže Daniel Buczkowski, voditelj Uber Freighta za Europu.
"Nakon promjene vodstva (Kalanicka je zamijenio Dara Khosrowshawi, op. a.), uistinu smo se angažirali da stvari učinimo kako treba", kaže Buczkowski za Reuters. Kompanija se konzultirala s državnim dužnosnicima oko regulatornoga okvira, a zatražila je i podršku prijevozničke branše. Kako najavljuju, Uber će malo prilagoditi princip rada u Njemačkoj u odnosu na SAD.
Manje 'praznih vožnji'
Naime, američko tržište prijevoza karakterizira velik broj vozača koji su samostalni prijevoznici. U Europi pak tržištem dominiraju male tvrtke u obiteljskom vlasništvu s najviše desetak kamiona.
Digitalizacija prijevozničke branše minimalizirat će "prazne vožnje", tvrdi Uber. Naime, kamioni u Europi voze bez tereta petinu vremena. K tome, praćenje tereta u realnom vremenu te automatsko plaćanje po isporuci robe olakšat će život i prijevoznicima i špediterima, smatraju u Uberu.
No, problem u budućnosti mogao bi biti nedostatak radnika. Naime, u idućih 10 godina u mirovinu će otići dvije trećine njemačkih vozača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu