Snažan rast prihoda od dostave hrane nije bio dovoljan da ublaži potonuće Uberova poslovanja s prijevozom putnika, pa je tako ta kompanija u drugom tromjesečju prekinula desetljetno razdoblje rasta. Američka digitalna kompanija Uber izvijestila je o oštrom padu prihoda u drugom tromjesečju zbog pandemije koronavirusa koja je srezala potražnju za uslugama prijevoza.
Broj korisnika manji 44 posto
Uberovi su prihodi u drugom tromjesečju potonuli 29 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 2,24 milijarde dolara, pokazuje izvješće objavljeno u četvrtak. Broj mjesečno aktivnih korisnika platforme potonuo je 44 posto, na 55 milijuna. Bruto vrijednost rezervacija potonula je u drugom ovogodišnjem tromjesečju 35 posto, na 10,2 milijarde dolara. Kompanija je zaključila razdoblje od travnja do lipnja s neto gubitkom od 1,8 milijardi dolara. U istom prošlogodišnjem razdoblju poslovala je s neto gubitkom od 5,2 milijarde dolara zbog troškova kompenzacije baziranih na dionicama u iznosu 3,9 milijardi dolara.
Pandemija je oštro smanjila potražnju za uslugama prijevoza budući da su ljudi ostajali kod kuće kako bi se suzbilo širenje zaraze. To je pak dalo vjetar u leđa Uberovom poslovanju s dostavom hrane vrijednost čijih je bruto rezervacija udvostručena, na sedam milijardi dolara. Uber Eats ostvario je prihode od 1,2 milijarde dolara što je 103 posto više nego godinu ranije. Uber je u posljednje vrijeme pojačao aktivnosti preuzimanja drugih tvrtki i nedavno je kupio inovativnu američku tvrtku za dostavu hrane Postmates, podsjeća dpa. Za Postmates je platio 2,65 milijardi dolara.
Dostava je jasan dobitnik
Usporedo s preuzimanjem Postmatesa i proširenja poslovanja s dostavom hrane, Uber je započeo s dostavom i ostale robe, poput namirnica iz trgovina i lijekova iz ljekarni, pa čak i paketa. „Dostava je sasvim jasno jedan od dobitnika pandemije bolesti COVID-19“, ocjenjuje za CNBC Ron Josey, analitičar tvrtke JMP Securities.
Tijekom predstavljanja rezultata analitičarima i investitorima, izvršni direktror Dara Khosrowshahi izjavio je kako je poslovanje s dostavom ostvarilo pomak od „luksuza prema potrebi“. Taj poslovni segment sada je po veličini jednak poslovanju s prijevozom kada je on preuzeo kormilo kompanije 2017. godine, dodao je Khosrowshahi. „U suštini izgradili smo još jedan Uber u tri godine“, dodao je prvi čovjek kompanije.
Utjecaj na poslovanje s prijevozom u skladu je s prošlomjesečnim upozorenjima kompanije. Unatoč padu, taj je segment i dalje profitabilan, ako se pogleda kvartalni rezultat prije troškova kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije. No, Uber nije dao procjene očekivanja za ovo tromjesečje kazavši kako je to „priča o 10.000 gradova“. „Oporavak poslovanja s prijevozom jasno ovisi o javnozdravstvenoj situaciji u bilo kojem području“, istaknuo je Khosrowshahi naglasivši kako Azija, bez Indije, predvodi u poboljšanju.
Daniel Morgan, portfelj menadžer u tvrtki Synovus Trust u bilješci klijentima koju prenosi CNBC smatra kako će potražnja za prijevozom ostati relativno slaba u bliskoj budućnosti, odnosno tijekom ove i iduće godine. Podsjetimo, Uber je na ekonomske efekte pandemije odgovorio snažnim rezanjem troškova. Tijekom svibnja otpuštena je četvrtina zaposlenika, a zatvoreno je i desetak ureda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu