Uber i Pipistrel pokreću globalni zračni transport

Autor: Poslovni dnevnik , 27. travanj 2017. u 14:03
Dvije kompanija spremaju se za masovnu proizvodnju električnih letjelica s okomitim polijetanjem

Uber kroz Elevate Network servis želi stvoriti mrežu električnih letjelica u većim svjetskim gradovima koje će omogućiti osobni i cargo transport.

Nakon jedne od najspektakularnijih vijesti u području zrakoplovne proizvodnje u regiji, narudžbe 194 ultralaka zrakoplova za Indiju, slovenski proizvođač ultralakih letjelica Pipistrel uključio se u još veći posao.

Naime, globalna transportna kompanija Uber i Pipistrel objavili su na konferenciji Uber Elevate Summit koja se održava u Dallasu da dvije kompanije ulaze u dugoročno partnerstvo s ciljem proizvodnje električnih letjelica s okomitim polijetanjem i slijetanjem. Kako je prioćeno iz Pipistrela, suradnja podrazumijeva masovnu proizvodnju električnih letjelica s okomitim poletanjem i slijetanjem (VTOL) kako bi se ispunili zahtjevi za "siguran i pouzdan transport za svakog, svuda". Cilj partnerstva je da korisnici budućeg Uberovog servisa Elevate Network mogu naručiti električni Pipistrel VTOL gdje god da se nalaze, javlja specijalizirani portal Tangosix.rs

Pipistrel razvija letjelicu
Plan Ubera je da kroz Elevate Network servis stvori mrežu električnih VTOL letjelica u većim svjetskim gradovima koja će omogućavati osobni i cargo transport.  Prema planu, Uber i Pipistrel će do 2020. godine izraditi prve letjelice tog tipa i testirati ih u tzv. probnim urbanim operacijama. Uber je sličan sporazum potpisao s još nekoliko američkih kompanija i vjerojatno neće imati ekskluzivnog dobavljača već njih nekoliko. Od Pipistrela se očekuje da razvije letjelicu koja će ispuniti zahtjeve za okomitim urbanim transportom na kraćim destinacijama, dok je Uber preuzeo razvoj softvera i hardvera za kontrolu zračnog prostora takvih letjelica čiji će ključni zahtevi biti projektiranje interfacea povezivosti s konvencionalnom kontrolom letenja i regularorima zračnog prometa.

 

194 ultralaka

zrakoplova isporučit će Pipistrel indijskom kupcu

 "Ponosan sam i uzbuđen što je Uber prepoznao vrijednost naše stručnosti i liderstva u području letenja na električni pogon. Ovo partnerstvo označava početak uzbudljivog putovanja prema potpuno novim načinima zračnog prijevoza na način koji ne samo što štedi vrijeme već i čuva okoliš", rekao je vlasnik i direktor Pipistrela Ivo Boscarol. "Pipistrel je danas jedina kompanija na svijetu koja proizvodi i prodaje električne letjelice. S njihovom novom tvornicom uz pomoć koje će pojačati kapacitet proizvodnje oni su ključni partner koji će omogućiti postojanje naše buduće VTOL mreže", izjavio je Mark Moore, direktor zrakoplovnog inženjeringa kompanije Uber.

Pionirski pokušaj 
Uber Elevate Summit pionirski je pokušaj kompanije Uber da podigne svijest i promovira priliku za suradnju unutar zrakoplovno-industrijskog sektora i definira put do urbanih električnih VTOL letjelica i prometa, navodi Tangosix. Za vrijeme trajanja konferencije vodeći ljudi u proizvodnji letjelica, regulatori, predstavnici investicijskih fondova i istraživači podijelit će svoja gledišta, razmišljanja i nove projekte kako bi Uberovu viziju približili stvarnosti.

Pipistrel neće biti jedina kompanija partner Uberu jer se za mnoge kontroverzni prijevoznik već duže vrijeme zanima za ideju urbanog prijevoza s okomitim polijetanjem i slijetanjem i krajem prošle godine objavio je svoj "white paper" s koracima za koje misli da su potrebni ne bi li doista pustio u rad VTOL transport na zahtjevu, kao što sada radi sa svojim transportnim servisom. Uber, međutim, ne želi sam ući u zahtjevnu proizvodnje "letećih auromobila" ili sličnih letjelica već želi iskoristi njihov potencijal i tako proširi svoju postojeću, globalno prepoznatljivu uslugu maksimalnog pojednostavljenja urbanog prijevoza. 

Na najvećem tržištu

Dvije tvornice za dva modela u Kini
Pipistrel je prisutan u 95 zemalja, u Europi najvažnija su mu tržišta njemačko i francusko, s druge strane Atlantika riječ o SAD-u i Argentini, dok su najveća ona u Indiji i Kini. S kineskim partnerima zaključen je dugoročni ugovor vrijedan 350 milijuna eura. Na teritoriju Kine slovenska kompanija gradi i dvije tvornice za dva modela zrakoplova, a ugovor uključuje i godišnju isporuku 100 zrakoplova proizvedenih u Europi, kao i razvoj hibridnog putničkog zrakoplova sa 19 sjedala.

Komentirajte prvi

New Report

Close