Kako bi potaknula ekonomski rast ulaganjem u infrastrukturu te poboljšala prometnu povezanost između gradova, Kina do 2020. planira u željezničku mrežu uložiti vrtoglavih 503 milijarde dolara. Prema detaljima iz plana koje je u četvrtak objavio informativni ured kineske vlade, mreža pruga visoke brzine povećala bi se sadašnjih 19.000 kilometara na više od 30.000 kilometara.
86milijardi dolara
uložile su državne kineske željeznice u protekle dvije godine
Plan predviđa i gradnju dodatnih 3000 kilometara pruga u sklopu prigradskih mreža. Krajem prošle godine kineska željeznička mreža prostirala se na 121.000 kilometara. Kako je izjavio Yang Yudong, vlada će pozvati privatne investitore da sudjeluju u razvoju međugradskih i regionalnih pruga, prenosi Bloomberg. Investicije bi trebale “zahvatiti” i pruge prema siromašnijim gradovima na zapadu zemlje, unatoč neprofitabilnosti tih linija. Međutim, vlada vjeruje da će s vremenom te linije poslovati s “pozitivnom nulom” zbog brzog rasta putnika i robe, dodao je Yang.
U tom kontekstu vlada u Pekingu namjerava prilagoditi politiku formiranja cijene karata kako bi omogućila željezničkim operaterima profitabilno poslovanje. To posebice vrijedi na državne kineske željeznice koje su u prvih devet mjeseci ove godine zabilježile gubitak od 800 milijuna dolara. U posljednje dvije godine ta je kompanija uložila više od 86 milijardi dolara u željezničku infrastrukturu. S druge strane, ako cijena karata poraste za 30 posto, jednom od tri privatne željezničke kompanije dobit bi mogla skočiti i do 68 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu