Na najvažnijim turističkim tržištima u svijetu i ove se godine nastavlja trend rezervacije u zadnji čas ili last minute koje čine i najveći dio ukupnih rezervacija odmora u čemu među deset najjačih tržišta prednjači rusko, čiji su građani na taj način odnosno mjesec dana prije polaska prošle godine rezervirali 73 posto svojih putovanja.
Pokazuje to, uz ostalo, najnovija analiza o navikama rezerviranja putovanja i odmora "IPK International World Travel Monitor" koju je po narudžbi najveće svjetske turističke burze ITB Berlin izradila istraživačka kuća IPK International.
Za rusko tržište u toj se analizi navodi i da je navika kasnog ili rezerviranja putovanja u zadnji čas uvijek bila popularna te da se u zadnjih pet godina taj trend gotovo nije mijenjao ili je tek blago varirao pa se nastavak očekuje i ove godine.
U istu kategoriju ulaze i talijansko te kinesko tržište, ali se na njima, za razliku od Rusije, taj trend last minute rezervacija smanjuje.
Iznose primjere Italije, čiji su turisti u 2008. blizu 70 posto svojih putovanja rezervirali u zadnji čas, dok je to u 2012. bilo 64 posto. U Kini je broj last minute rezervacije pao sa 73 posto u 2008. na 62 posto u 2012.
Blagi uzlazni trend takvog rezerviranja putovanja odmora zadnjih godina su zabilježili Japan i Francuska, ali se to kod njih, kako kažu analitičari, s udjelima od 58 odnoso 53 posto zadržava na relativno niskoj razini.
Slijedi Njemačka, gdje je udjel last minute rezervacije bio 46 posto, što analitičari drže relativno visokim, ali ispod prosjeka drugih zapadnoeuropskih zemalja.
S druge strane, među tržištima koja najviše 'vole' rane rezervacije je nizozemsko, čiji turisti 33 posto svojih putovanja rezerviraju četiri ili više mjeseci prije odlaska, a relativno visok postotak ranog rezeviranja, od 29 i 28 posto, zabilježen je i Njemačkoj te u Velikoj Britaniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu