U usporedbi sa zemljama regije Srbija ima najmanji broj suvremenih trgovačkih centara. Kada se usporede Beograd i Sofija, koji imaju približno jednak broj stanovnika i prosječnu zaradu, vidi se da glavni grad Srbije u značajnoj mjeri zaostaje za glavnim gradom Bugarske, prenosi portal SEEbiz.
"Na svojih 1,7 milijuna stanovnika, Beograd ima samo četiri suvremena trgovačka centra, dok u Sofiji, koja ima 1,4 milijuna stanovnika, postoji čak osam suvremenih centara", kaže Nebojša Nešovanović iz JLL-a.Nedostatak poslovnog prostora u Srbiji znači i visoke cijene zakupa lokala koje su uvjerljivo najviše u cijeloj regiji."U Beogradu cijene zakupa lokala u trgovačkim centrima mogu ići i do 60 eura po četvornom metru, dok zakup poslovnog prostora u prometnim ulicama iznosi čak 80 eura po kvadratu. Kada je riječ o Sofiji, cijena zakupa lokala u trgovačkim centrima je 21 euro po kvadratu mjesečno, dok se za lokal u prometnim ulicama plaća od 40 do 50 eura po četvornom metru", ističe Nešovanović.
"Rješenje je u izgradnji novih trgovačkih centara i šoping zona koje će ponuditi prostor po nižim cijenama. Očekujemo da u sljedećih 12 mjeseci u Srbiji krene izgradnja prodajnih objekata vrijednih milijardu eura, što bi u velikoj mjeri poboljšalo trenutnu sliku prodajnog prostora", objašnjava Nešovanović. Najbolji odnos broja šoping centara po broju sanovnika ima Ljubljana, zatim Zagreb, Sofija i na kraju Beograd.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu