U Srbiji arapsko središte za održavanje zrakoplova?

Autor: Poslovni dnevnik , 17. studeni 2015. u 22:00
Srbija već ima razvijene kapacitete za servisiranje zrakoplova

Etihad će za početak angažirati Mubadalinu tvrtku kćer SR Technics za tehničko održavanje zrakoplova.

Investicijsko-razvojni fond Mubadala i zračna kompanija Etihad, koja je suvlasnik srpske zrakoplovne kompanije Air Serbia, oboje iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, potpisali su Memorandum o razumijevanju za buduću suradnju, koji uključujući i osnivanje europskog središta za tehničko održavanje zrakoplova (MRO).

Privatizacija Jat Tehnike
Kako su obje kompanije priopćile, u to partnerstvo uložit će milijardu dolara u razdoblju od 10 godina i uključivat će i druge buduće ugovore.U sklopu memoranduma Etihad će angažirati Mubadalinu tvrtku kćer SR Technics, sa sjedištem u Švicarskoj, kao svog MRO providera pod, kako je rečeno, "komercijalno kompetitivnim uvjetima". Također, Mubadala i Etihad će zajedno istraživati izvodljivost osnivanja uskotrupnog MRO centra u istočnoj Europi, a "pregovori sa zainteresiranim stranama su već u tijeku".

 

49posto

dionica srpske zrakoplovne tvrtke u rukama je Etihada

Kako piše portal Tango Six, u tom ovom posljednjem dijelu pripćenja postoje naznake da bi Srbija mogla biti ta neimenova istočnoeuropska zemlja s kojom se pregovara. SR Technics već je prisutan u Srbiji dok je Etihad od 2013. suvlasnik 49 posto dionica srpske nacionalne zračne kompanije. Usto, SR Technics je već prebacio značajan dio svoje administracije u Srbiju. Iako su mnogi pretpostavljali da je u pitanju nekakva investicija u konkretnom MRO dijelu, u pitanju je bio outsourcing tzv. back-office segmenta kompanije koja je tražila povoljnije i jeftinije lokacije za poslovanje od Švicarske.

S druge strane, Jat Tehnika je u studenome prošle godine, uz još četiri kompanije iz avioindustrije, stavljena na popis za privatizaciju. Tako se za Jat Tehniku prijavilo osam zainteresiranih kupaca, a među njima je bio i SR Technics. Međutim, privatizacija Jat Tehnike nikada nije započela, kompaniji nije određen privatizacijski savjetnik i ona posluje kao i dosad. U posljednjem ciklusu državnih investicija kompanija je opremljena i certificirana i za održavanje zrakoplova tipa Airbus.

Propalo otvaranje tvornice
Mubadala je također povezana sa Srbijom. Sa srpske strane najavljeno je da će ova kompanija u toj državi otvoriti tvornicu kompozitnih dijelova za zrakoplove, što se nije dogodilo. Mubadala je, pak, na zrakoplovnom sajmu u Parizu ove godine potvrdila da razmišlja o otvaranje low-cost podružnice u Tunisu ili Maroku. Ipak, Mubadala je srpskoj zrakoplovnoj industriji osigurala nekoliko poslova, prije svega za još jednu njihovu podružnicu, talijanski Piaggio Aerospace. 

Sporazum s Latvijcima

Air Serbia se širi i u baltičke zemlje

Air Serbia i latvijski nacionalni zračni prijevoznik airBaltic, potpisali su codeshare sporazum koji korisnicima njihovih usluga pruža nove mogućnosti za putovanja između Beograda i baltičkih gradova Rige i Tallinna. Zračne konekcije će omogućiti putnicima da lete između glavnih gradova Estonije, Latvije i Srbije sa samo jednim presjedanjem i istom kartom za cjelokupno putovanje. Karte se mogu rezervirati na web stranici i u poslovnicama Air Serbie i kod turističkih agenata. 

Komentirajte prvi

New Report

Close