Osobito u ovim blagdanskim danima, internetska trgovina bilježi nove rekorde. Iako će konačna računica biti poznata tek početkom veljače, njemački trgovci su i više nego zadovoljni ovim Božićem. Za ovaj tradicionalni blagdanski vrhunac poslovne godine od studenog do prosinca je udruga HDE (Handelsverband Deutschland) računala sa rastom od 2% u odnosu na prošlu godinu i ukupan volumen od 86,7 milijardi eura koliko će se potrošiti na poklone i pripremu za blagdane. Trgovina još traje jer su mnogi "pod borom" dobili tek omotnicu sa novčanicama koje će tek potrošiti ovih dana – i po svemu sudeći, prognoza će biti i premašena.
Od tog iznosa je već oko 11 milijardi eura u ovim danima potrošeno u internetskim trgovinama. Zbog navale su u nekima od njih već u prvoj polovici prosinca prestali jamčiti da će roba biti isporučena prije Božića. S druge strane, osobito u malenim i srednjim trgovinama čak i u ovim blagdanskim danima nije bilo mnogo razloga za radost.
Jer dok udruga HDE bilježi rast ukupnog prometa, isto tako upozorava kako bi već u najskorije vrijeme mnoštvo trgovina u središtima gradova moglo zauvijek zatvoriti svoja vrata: "Prije svega male i obiteljske trgovine su izložene sve većem pritisku. Do 2020. bi zbog ove strukturne promjene moglo u Njemačkoj nestati i do 50 tisuća trgovina", procjenjuje Stefan Genth, poslovođa Udruge trgovaca HDE u razgovoru za list Ruhr Nachrichten, kako prenosi DW.
Gradovima prijeti pustoš
To je već ozbiljan problem o kojem se govori i u Udruzi njemačkih gradova i općina. Njen čelnik, Gerd Landsberg upozorava kako "prazni izlozi u središtima naših gradova vode u spiralu u kojoj sve postaje još gore, a središta naših gradova gube na atraktivnosti". Spirala o kojoj govori je jasna: pored trgovine koja je oblijepljena papirom i na kojoj piše "iznajmljuje se" nikad neće otvoriti nekakva ekskluzivna trgovina, nego će prije biti da će morati zatvoriti i slijedeća. Jer čitava ulica dobiva ugođaj propasti gdje više niti kupci ne zalaze.
U Njemačkoj je osobito kritično u gradovima u pokrajinama na istoku zemlje. Tamo se zapravo poklopilo više trendova: osim sve češće kupovine preko interneta u tim pokrajinama je i sve manje stanovnika u tamošnjim gradovima. Povrh toga, mnoge obiteljske trgovine na zapadu zemlje spašava samo što su u neko "zlatno" doba možda kupili i čitavu zgradu u kojoj se njihova trgovina nalazi. Kada bi morali plaćati i najamninu kao što to čine "nove" trgovine u mnogim gradovima pokrajina Sachsen-Anhalt, Tirinške ili Saske, i one bi već morale odavno zatvoriti svoja vrata.
Kad jedna trgovina zatvori svoja vrata, onda je opasno i za susjedne trgovine. U središtima gradova – kao ovdje u Schwerinu – se već širi pustoš gdje kupci više niti nemaju razloga dolaziti.
S druge strane, savjetnička agencija za managment Porsche Consulting je i u ispitivanju mušterija utvrdila kako je svakom drugom ispitanom "veoma važno" isprobati nešto prije kupnje. "To je jasan glas za lokalne trgovine u gradovima", smatra stručnjak Porsche Consultinga David Blecher. Povrh toga, 85% građana Njemačke polaže "veliku pažnju" na osobno savjetovanje u kupnji proizvoda vrednijeg od 500 eura – dakle kod kupnje namještaja, računala ili elektroničkih uređaja. Osam od deset mušterija je tada također spremno i platiti nešto više nego što bi možda platili preko interneta. Ali i gradovi moraju učiniti više da kupovina za mušterije postane doživljaj i emocionalna ugoda.
U potrazi za "cipelama života"
Tako je i Claudija iz Kölna provela satima na računalu u potrazi za novim crnim cipelama kakve je, bila je uvjerena, neophodno trebala. Mnoge internetske trgovine obuće jamče da se naručeno može vratiti ako je proizvod neoštećen, što je Claudija redovito bila prisiljena činiti. Neke cipele su žuljale, neke uopće nisu bile "to" što je vidjela na ekranu… Ukratko, poštar je donio mnoštvo kutija proteklih dana, a Claudija je također gotovo svakog dana odlazila na poštu vratiti neželjene cipele internetskoj trgovini.
Trend jest kupovina preko interneta, ali to ima i mana, a 'stari' način ima svojih nedvojbenih prednosti.
Sve dok prije nekog vremena nije našla – kao što kod pripadnica ljepšeg spola ponekad biva – "cipele svog života" u trgovini jedva tri stambena bloka udaljenoj od njenog stana. Doduše, te cipele nisu crne nego smeđe i takve uopće nije niti tražila na internetu. Ali isto tako kao što obično biva kod žena, to ipak nije toliki problem: sad traži i suknju koja bi pristajala cipelama, nekoliko bluza bi također dobro došle…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovo je članak za Banderasa i njegove pajtose (Miću) koji kao bogovi upravljaju gradskim prostorima u ZG….
U Hrvatskoj ima malo kupaca putem interneta…
Sudbina puno ducana, posebno zabavne elektronike, je vise nego upitna. Naime, potencijalni kupci resersiraju na internetu, nakon toga odu kod Saturna ili MediaMarkta, vide proizvod u zivo, ispitaju sve performance i narucega ga preko interneta, kod najpovoljnijeg ponudjaca. Takvom kupovinom se cesto moze ustedjeti i do 40-50%, ali onda se ne trebamo cuditi sto kvartovski ducani, koji imaju strucno osoblje, propadaju. Kako bi Nijemci rekli: jednu smrt moras umrijeti.
To je naša budučnost , kupovanje sve više robe preko interneta , pa će tako sve više klasićnih trgovina zatvarati .
Preko računala iz fotelje naručiti robu i dostavljač ju donese na kućnu adresu a uskoro će dostava biti i s dronom.
Razvojem 3D printera najvjerojatnije će svaka kuća imati 3D printer (kao danas računalo) i svako će si moći sam doma proizvesti robu kakvu treba .Putem interneta će povući nacrt za robu koju treba i u 3D printeru će ju sam izprintati.I to nije daleka budućnost , toga ima već i u Hrvatskoj.
Uključite se u raspravu