Još jedna godina ekonomskih problema i visoka nezaposlenost smanjili su sklonost stanovnika EU prema šampanjcu, kao drugoj luksuznoj robi.
Međutim, na drugim tržištima, posebno u Japanu i SAD-u, prodaja šampanjca raste, priopćilo je francusko Nacionalno udruženje vinogradara i proizvođača vina (CIVC). Tako je lani u devet mjeseci prodaja šampanjca u Francuskoj smanjena za 4,9 posto, a u ostatku EU za pet posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, prenosi AP. Francuzi su između 1. studenoga 2011. i 31. listopada prošle godine ipak popili 175,7 milijuna flaša šampanjca, odnosno gotovo tri boce po glavi stanovnika. No to je za oko 10 milijuna boca manje nego u ranijem razdoblju. U SAD-u je 2010. godine (posljednji dostupni uređeni podaci) ispijeno oko 1,5 flaša šampanjca po stanovniku. Francuski izvoz šampanjca u prva tri lanjska kvartala povećan je tri posto. U SAD je u tom razdoblju izvezeno 19,4 milijuna boca ovog pića, a u Japan 7,9 milijuna flaša. To su jedine dvije zemlje izvan Europe koje se nalaze među sedam najvećih svjetskih potrošača šampanjca. Njima bi se uskoro mogla pridružiti i Kina, iako je prema podacima za 2011. ona bila tek na 19. mjestu uvoznika francuskog šampanjca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu