Danska je svjetski lider u proizvodnji i upotrebi energije vjetra i jedan od prvaka alternativnih načina prijevoza, poput elektrovozila i bicikala. Tim je čudnije što je prodaja e-automobila, uključujući i hibride, u prvom tromjesečju ove godine podbacila i u usporedbi s istim razdobljem lani slabija je za 60,5 posto, navode podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Još gore po Dance djeluje podatak da je kod njihovih susjeda Šveđana prodaja poboljšana za čak 80 posto, dok je u EU prosječno narasla za 30 posto.
“Vozila na čistu energiju još nisu dovoljno atraktivna da bi se hvatala u koštac s klasičnim pogonom, a da se ne prodaju uz neki oblik subvencije”, kažu analitičari tržišta automobila za Bloomberg. Problem je u ukidanju poreznih olakšica na kupovinu e-vozila, koje je ujesen 2015. provela vlada Larsa Rasmussena, pozivajući se na proračunska ograničenja. Dotad su trgovci e-vozilima bili pošteđeni i 180-postotnih poreznih stopa koje su opterećivale prodavače automobila na fosilna goriva.
“Novi porezni režim potpuno je ubio tržište, jer cijene doista nešto znače”, ističe Lærke Flader, voditeljica danskog saveza e-vozila. Vlada je stoga odlučila mijenjati pravila i odredila da će se porez plaćati ako se do 2018. godišnje proda barem 5000 e-auta, što sad nije slučaj. Od 2019., neovisno o broju prodanih, porez će iznositi 40, a od 2022. čak 100 posto.s
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu