U posljednjih pet godina u Srbiji je otvoreno više od 80 novih hotela u koje su uložene dvije milijarde dolara, a turistima će biti na raspolaganju novih 65.000 kvadrata hotelskog prostora na Kopaoniku, Zlatiboru i u Beogradu, pišu Večernje novosti.
U hotele u Srbiji danas ulažu najveći srpski poduzetnici, poput Kostića, Miškovića, Matijevića i drugih.
Kao svjetske metrople
"Prezadovoljan sam investicijama u hotele i restorane, jer smo stali uz rame najboljih svjetskih metropola", kaže Geori Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera HORES, dodajući da nije zadovoljan investiranjem u ljudske kapacitete koji su od ključnog značaja. Prema njegovim riječima, potrebna je kvalitetnija radna snaga, bolja obuka kuhara i konobara koju će pratiti i veće plaće. Posebno je Beograd doživio pravu ekspanziju hotelijerstva. Sada ima više od sto hotela i 6000 kvalitetnih hotelskih soba.
80 tisuća
osoba zaposleno je trenutno u srpskom hotelijerstvu i ugostiteljstvu
U ponudi je i 1600 privatnih (i najmanje 2000 nelegalnih kreveta), uz više od sto hostela, a prosječna popunjenost hotelskih soba u Beogradu je 80 posto. I u najlošijim mjesecima, kao što je studeni ili veljača, popunjenost je 68 posto. Pola beogradskih hotela sada ima četiri zvjezdice, ali njihov broj u drugim gradovima ne prelazi 30 posto. Ipak, u Novom Sadu je nedavno Kostićev MK Group otvorio prvi Sheraton hotel koji ima četiri zvjezdice. Ulaganje je vrijedno 12 milijuna eura i dio je strategije širenja hotelskog biznisa MK Groupa na najatraktivnijim lokacijama u regiji.
Niske plaće zaposlenih
U hotelijerstvu i ugostiteljstvu u Srbiji službeno je zaposleno 80.000 ljudi, a ove godine će ih biti 5000 više. Konobari, njih oko 60.000, zarađuju 28.000 dinara (oko 1760 kuna), a zarada u hotelima je oko 32.000 dinara.
"Država treba pomagati hotelijere organiziranjem manifestacija. HORES će podnijeti inicijativu gradonačelniku da se posebnim zakonom o ugostiteljstvu uredi ovo područje koje je postalo najvažnija gospodarska grana Beograda. Novom gradonačelniku predočit ćemo i istraživanje provedeno na 2900 turista koje je pokazalo da se stranci najviše žale na taksiste koji su im vožnju naplatili daleko više od realne cijene", kaže Genov.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu