Aerodrom Maribor, prodan je za sedam milijuna eura, od Delavske hranilnice (Radničke štedionice) kupila ga je skupina kineskih investitora, preko tvrtke SHS Aviation Aerodrom. Ova tvrtka upravlja Letalištem Edvarda Rusjana na površini od 120.000 četvornih metara, godinama je poslovala slabo, do rujna 2016. imala samo 7761 putnika, i vijest da je posao napokon okončan zvuči odlično, kad ne bi bilo nekih caka.
Mariborski list Večer otkrio je da Kinezi zračnu luku ne kupuju izravno, već preko poduzeća Rim projekt, kojoj je na čelu prvi nadzornik općine Maribor Boris Bobek, te da su toj tvrtki dali 10 milijuna eura za kupovinu, zbog čega je pitanje gdje je razlika od tri milijuna. Azijati tvrde da će sjesti na račun općine i neće biti namijenjeni investicijama, već će služiti za slučaj da tvrtka Aerodrom Maribor pobijedi na natječaju za najam infrastrukture na letalištu.
U tijeku je natječaj koji je Ministarstvo infrastrukture raspisalo na 20 godina (15+5), za koji tvrtka Aerodrom ima najviše šanse osvojiti ga, te bi mjesečno morala plaćati 92.000 eura najma. Dosad se letalištem, upozoravaju u Večeri, upravljalo bez najamnine. Problem je što je ova visina najamnina nerealna i primjerenija je zračnoj luci sa 400.000 putnika godišnje, kažu upućeni; a to je puno daleko od sadašnjih mizernih brojki.
U protivnom, padne li Aerodrom Maribor na natječaju, lako je moguće da i ovih tri milijuna eura novi vlasnici povuku s računa. A tko zapravo stoji iza novoga vlasnika SHS Aviaton Aerodrom? Kapital je kineski, točnije hongkonških poduzetnika Siu Ying Panga in Yuen Yeung Gilliana, ali je ovdje i Mariborčanina Harm Jan Prins, čija je tvrtka od belgijske aviotvrtke VLM kupila šest zrakoplova Fokker 50.
Oni će, govori se, biti na mariborskoj pisti, a u planu je i nabava većih zrakoplova kojima bi se iz Maribora moglo letjeti i do Kine. Očekuje se da novi direktor tvrtke postane Siu Yin Pang. Novinari su i Marka Kovačiča, savjetnika gradonačelnik Maribora, pitali za uvjete prodaje i "nestanak" tri milijuna eura, na što im je objasnio da su ugovor o prodaji pregledali i odvjetnici i javni bilježnici, ustanovivši da je legalan, te da je taj novac strogo namjenski.
Neriješeni vlasnički odnosi
Potraživanja 2 milijuna eura
Još nisu potpuno riješeni odnosi između prijašnjih vlasnika aerodroma Prevent Globala i Aviofuna, te Delavske hranilnice, koja ga je kupila. Prevent Global, koji je u stečaju, tvrtku Aerodrom Maribor tuži za dva milijuna eura, na ime kredita koji je Prevent dao Aerodromu. Sam Aerodrom ove je godine ostao bez linija Express Airwaysa. Letalište Edvarda Rusjana drugo je po veličini zračna luka u Sloveniji, nakon ljubljanske, a postoji točno 40 godina. Sadašnje ime nosi od 2008., po prvaku slovenske avijacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu