Vrijednost tržišta luksuzne robe je, zahvaljujući potražnji za skupocjenim automobilima i umjetninama, po prvi je puta premašila bilijun eura.
Unatoč slabljenju prodaje odjeće, nakita i modnih dodataka, proboj ove granice omogućila je snažnija prodaja skupih automobila koji bilježe godišnji rast od osam posto te djela suvremene umjetnosti koje su rasle šest posto. Rast tržišta osobnog luksuza je s lanjskih tri posto pao na jedan do dva posto, no kupaca raspoloženih za trošenje uvijek ima. Kineski bogataši, s trećinom udjela na globalnom tržištu luksuza, zbog slabljenja jena i eura okrenuli su se Japanu i Europi gdje obavljaju 80 posto svojih kupovina.
Svoju su potrošnju na europskom tržištu Kinezi povećali za 64 posto, a Amerikanci za 67 posto. Snažan američki dolar učinio je SAD preskupom shopping destinacijom za velik broj turista. Azija, uslijed promjena kupovnih trendova u Kini i oštrog pada prodaje u shopping destinacijama poput Hong Konga i Macaa, bilježi najgore rezultate do sad. "Luksuzne se marke suočavaju s izazovom opstanka uslijed teško predvidive volatilnosti", potvrdila je Claudia D'Arpizio, autorica godišnjeg izvješća konzultantske kompanije Bain.
Jednim su dijelom za usporavanje rasta osobnog luksuza odgovorni i Rusi koji su zbog prepolovljene kupovne moći počeli napuštati trgovačke meke poput Dubaija i Milana, smanjivši tako svoju potrošnju u Europi za 37 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu