Unatoč velikim očekivanjima, pametni satovi za sada nisu uspjeli ostaviti bitniji tržišni trag. Prema istraživanjima konzultantske kuće IDC, prošle je godine ukupno prodano 21,3 milijuna pametnih satova. Od toga je tržišni lider u tom segmentu, Apple, lani isporučio približno 13 milijuna svog sata Apple Watch, što mu je donijelo preko 60 posto tržišnog udjela.
Međutim, to je dvostruko manje od očekivanja. Američki tehnološki div očekivao je da će prodati između 30 i 40 milijuna tog modela prve generacije, što se sada pokazuje kao preoptimistično očekivanje. Naime, Apple bi u ožujku trebao predstaviti drugu generaciju svog sata. Analitičari očekuju da bi novi model mogao imati poboljšanu bateriju, dužeg vijeka trajanja uz poboljšanje povezivosti s mobitelom. Modifikacije softvera i hardvera bez sumnje biti će potrebne kako bi pametni satovi značajnije zaživjeli, smatraju analitičari.
21,3milijuna
pametnih satova lani je prodano u svijetu
"Imali smo viša očekivanja, ali rezultati su daleko od toga", kaže IDC-ov analitičar Ramon Llamas. "Uz nekoliko iznimaka, pametni satovi ovise o povezivosti s mobitelima i dok god postoji ta povezanost, softver će biti bitan dio tog proizvoda. Pitanje je da li pametni sat treba biti više računalo ili sat", kaže Llamas za ComputerWorld. Drugi IDC-ov analitičar, Jitesh Ubrani, tvrdi da su u prosincu snižena prodajna očekivanja za tržište pametnih satova nakon razočaravajućih Appleovih rezultata.
"Postoji nedostatak potražnje jer potrošači još ne uviđaju vrijednost pametnih satova", dodaje Ubrani. Dodaje da je problem u tome što većina pametnih satova funkcionira tek kao podsjetnici, pa većina ljudi baš i ne vidi potrebu za njima. No, u IDC-u ipak smatraju da pametni satovi imaju svijetlu budućnost. Ako bi se pametnim satom mogao daljinski upaliti automobil ili uključiti grijanje u stanu, dobili bi prijeko potrebnu funkcionalnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Gadno.
Cijena dionice pada jer nisu ostvarili očekivane prihode.
A k tome i margina pada zbog povećanog troška marketinga, što zabrinjava deep value investitore.
A samo zato jer jer prosti puk ne razumije da svatko treba barem dva pametna sata. Jedan za lijevu, a drugi za desnu ruku te radi redundancije.
“Postoji nedostatak potražnje jer potrošači još ne uviđaju vrijednost pametnih satova”
Koliko god se trudio, nisam nasao razlog za koristenje istog.
Uključite se u raspravu