Hibridni automobili prvi su se puta u 2021. godini izjednačili s dizelašima na tržištima Europske unije, pokazali su u srijedu podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA).
U EU je prošle godine registrirano 1.901.239 novih novih hibridnih električnih vozila čije baterije puni motor s unutarnjim izgaranjem, čak 60,5 posto više nego u 2020.
Time su prvi puta pretekli dizelaše koji su ubilježili 48 registracija manje, te za trećinu manje nego u 2020. godini.
Registracije hibridnih automobila s vanjskim punjenjem (plug-in) skočile su 71 posto, na oko 880.000. U 2020. prodaja priključivih hibridnih i električnih vozila utrostručena je zahvaljujući novim državnim subvencijama za kupnju vozila s niskim ili nultim emisijama, koje su vlade uvele kako bi poduprle oporavak od pandemijske krize.
Proizvođači automobila vide priključive hibride kao prijelaznu tehnologiju, a ekološke udruge kritiziraju njihovu zelenu reputaciju budući da su istraživanja pokazala da se vozači ipak više oslanjaju na motor s unutarnjim izgaranjem nego na bateriju.
Prodaja benzinaca pala je prošle godine u EU 17,1 posto, na 3,88 milijuna, uz 40-postotni tržišni udio, manji za osam postotnih bodova nego u 2020. Objavljeni podaci naslanjaju se na ranije objavljenu vijest o prodaji električnih automobila na najvećem svjetskom tržištu takve vrste vozila, onom norveškom.
Prodaja električnih i hibridnih automobila u Norveškoj porasla je prošle godine za 48 posto i činila je dvije trećine ukupne prodaje, pokazali su u ponedjeljak podaci udruženja za cestovni promet OFV.
Norveška želi prva u svijetu zabraniti prodaju automobila na benzin i dizel, već 2025. godine, unatoč tome što se uvelike oslanja na proizvodnju nafte i plina. Vlada je tako oslobodila građane obaveze plaćanja poreza na kupnju električnih automobila koji su sastavni dio cijene benzinaca i dizelaša.
Prošle je godine u Norveškoj prodano ukupno 176.276 novih automobila, za četvrtinu više nego u godini ranije, izvijestio je OFV. Otprilike dvije trećine činili su novi električni i hibridni automobili kojih je prodano 48 posto više nego u 2020.
Američki proizvođač električnih automobila Tesla osvojio je 11,5 posto norveškog tržišta i prvi se puta u 2021. pozicionirao kao vodeći brend, ispred Volkswagena čiji je tržišni udio iznosio 9,4 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu