Administracija predsjednika Donalda Trumpa ne odustaje od uvođenja carina Meksiku unatoč protivljenju dobrog dijela Trumpove vlastite stranke, a najveći gubitnik već se sada nazire u automobilskoj industriji.
Trump je na konferenciji za novinare u Londonu gdje boravi u službenom posjetu kazao kako će vjerojatno u ponedjeljak biti uvedena carina od pet posto na meksičku robu koju SAD uvozi.
Priljev u padu
Američki predsjednik i dalje tvrdi kako Meksiko ne čini ništa kako bi zaustavio priljev ilegalnih imigranata, većinom iz srednje Amerike. Iako je činjenica da je južna granica SAD-a trenutno pod pritiskom, pa je tako u travnju granična služba zabilježila 99.000 ilegalnih prelazaka, najviše od 2007., povijesno gledano priljev ilegalnih imigranata na niskim je razinama. Podaci ministarstva domovinske sigurnosti pokazuju da je ilegalna imigracija – što se tiče američko-meksičke granice – u padu od 2000. godine kada je zabilježen priljev 1,64 milijuna ljudi.
To je ujedno i rekordan godišnji broj prelazaka granice u posljednjih pet desetljeća. Podsjetimo, problem imigranata iz Meksika bio je jedan od temelja Trumpove predizborne kampanje 2016. godine, a izgleda da će ponovno biti u fokusu i za izbore iduće godine. Kako je Trump ranije najavio, carine od pet posto samo su uvod u stupnjevito povećanje tarifa do 25 posto od 1. listopada ako se Meksiko ne povinuje njegovim zahtjevima.
Kako navodi Reuters, Republikanska stranka nema razumijevanja za takav potez. Kako je kazao lider senatske većine Mitch McConnell, među republikancima "nema odviše podrške" za carine Meksiku. To i ne čudi jer ako se od ponedjeljka meksička roba počne cariniti, Amerika će biti u ozbiljnom sporu sa dva od tri najveća trgovinska partnera. Službena statistika kazuje da je robna razmjena između dvije države u posljednjih godinu dana vrijedila 150,6 milijardi dolara.
Prošle godine najveći udjel u američkom uvozu iz Meksika imali su automobila i dijelovi za 93,3 milijarde dolara, pa je automobilska industrija prva na udaru. Konzultantska kuća LMC Automotive izračunala je kako proizvođači automobila mogu izdržati mjesec dana carina od pet posto, ali da bi duže razdoblje tarifa od 25 posto imalo devastirajući efekt na industriju.
Najveći problem
Prema njihovim izračunima, carine bi smanjile godišnju prodaju automobila u SAD-u za 1,5 milijuna vozila. Prošle godine na američkom tržištu prodano je 17,3 milijuna novih vozila, a LMC je izračunao kako cijena modela uvezenih iz Meksika može porasti za prosječnih 8500 dolara.
8500 $
u prosjeku bi poskupio auto uvezen iz Meksika
"Duže razdoblje carina na meksičku robu vjerojatno bi gurnulo Meksiko u recesiju, a također i povećalo mogućnost recesije u SAD-u", ističu iz LMC-a. Novo bojište koje otvara Trump u trgovinskom ratu zabrinulo je i japansku Toyotu. Prema elektroničkoj poruci Boba Cartera, Toyotina šefa prodaje za Sjevernu Ameriku, koju je uputio američkim prodajnim salonima, carine bi mogle stajati Toyotine glavne dobavljače između 215 milijuna i 1,07 milijardi dolara. Nesigurnost se uvukla i među domaće proizvođače.
Steve Kiefer, stariji potpredsjednik General Motorsa za nabavu odbio je novinarima otkriti koliko će carine stajati kompaniju, ali je kazao kako je "najveći pojedinačni problem koji imaju nesigurnost u vezi carina". Prema tvrdnjama upućenih izvora Reutersa, predstavnici automobilske industrije lobiraju kod republikanskih senatora kako bi spriječili uvođenje carina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu