Svjedoci smo tektonskih promjena u maloprodaji i to zbog sve češćeg kupovanja preko e-trgovine i smartphonea. Tim je riječima predsjednik Uprave čuvenog Starbucksa Howard Schultz, izrazio svoju zabrinutost krizom u globalnom trgovinskom sektoru. O problemima s kojima se branša suočava zbog eksplozije online trgovine te utjecaju koji će taj trebd imati na obikovanje cijelog sektora u bdućnosti govorio je tijekom konferencijskog poziva o kvartalnim rezultatima kompanije.
Pritom se referirao na nedavnu najavu najvećeg američkog trgovačkog lanca Walmarta da će, nakon lanjskog gašenja brojnih prodavaonica, i na početku 2016. zatvoriti više od 100 trgovina. To je samo još jedan od primjera koji, kaže Schultz, jasno govori u kakvom je stanju američka, ali i globalna trgovina. Priznaje da je kompanija kojoj je na čelu poduzela drastične korake da bi izašla na kraj s tektonskim promjenama. Starbucks je uložio znatne iznose u jače mobilnih aplikacija i web servisa kako bi olakšale online naručivanje.
Čelnik Starbucksa tako se priključio velikom broju vodećih menadžera značajnih trgovačkih igrača koji su, što im prije nije bio običaj, počeli priznavati da im je bum internet trgovine pomrsio račune i to znatno više nego li se očekivalo. No dok većina govori o aktualnom stanju, Schultz ne skriva zabrinutost za budućnost maloprodaje. "Prijetnja raste jer su mladi ljudi počeli zarađivati i trošiti sve više, ali uglavnom na internetu. Promatrate li to u kontekstu ovih masovnih zatvaranja klasičnih trgovina, morate se zapitati što će se u razdoblju pred nama događati s klasičnim kanalima prodaje", zapitao se.
I dok se večina stručnjaka u trgovačkoj branši slaže s takvim izjavama, ima i onih koji zastupaju drukčije stavove. Među najglasnijima je David Simona, predsjednik Uprave Property Groupa, koji posjeduje 109 trgovačkih i 68 outlet centara diljem SAD-a. Simon očekuje da će klasične trgovina biti relevantne i za buduće generacije. "Mislim damilenijalci nude veliku priliku za nas", rekao je Simon aludirajući kako se ta generacija dobro osjeća u okruženju trgovačkih centara. "A kako postaju stariji i osnivaju obitelji, mislim da će nam biti sve lojalniji kupci, osobito s obzirom na atmosferu kakvu im mi stvaramo", uvjerava Simon.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu