Trebat će godine za promjenu agresivne kulture u britanskim bankama

Autor: Poslovni.hr/Hina , 26. studeni 2014. u 12:40
Thinkstock

Za promjenu ‘toksične’ i agresivne kulture u britanskim bankama, koja je dovela do niza skandala i koja ih je koštala najmanje 38,5 milijardi funta, trebat će dugi niz godina.

Za promjenu 'toksične' i agresivne kulture u britanskim bankama, koja je dovela do niza skandala i koja ih je koštala najmanje 38,5 milijardi funta, trebat će dugi niz godina, zaključci su iz studije koju je u srijedu objavio britanski BBC.

Trebat će dugi niz godina da bude otklonjena kultura koja je desetljećima stvarana i koja je dovela do niza skandala, poput nepropisne prodaje proizvoda i dogovaranja kamata te tečajeva valuta, zaključak je studije koju su zajednički izradili autori s Cass Business Schoola i instituta New City Agenda.

U toj se studiji došlo do procjena da su loši standardi britansku bankarsku industriju u posljednjih 15 godina stajali 38,5 milijardi funta u kaznama i kompenzacijama klijentima. Od toga najmanje 27 milijardi funta otpada na kazne zbog nepropisne prodaje osobnog osiguranja.

A koliko su građani kivni na banke, pokazuje podatak iz studije da je u šest godina, od 2008. do 2014., bankama stigao 21 milijun pritužbi.

Tijekom dva desetljeća agresivna je kultura prodaje uzela maha u bankarskom poslovanju s građanima, pri čemu su zaposlenici banke primali novčane bonuse, iPode, ili karte za Wimbeldon za postignutu ciljanu prodaju.

Oni koji nisu uspjeli ostvariti zacrtanu prodaju bili su pak ponižavani tako što bi ih na radnim stolovima dočekale razne vrste povrća, ističe se u studiji.

"Trebat će barem jedna generacija da se promijeni toksična kultura koja se desetljećima gradila ", kazao je David Davis, zastupnik u britanskom parlamentu iz redova konzervativaca i suosnivač instituta New City Agenda.

Nadbiskup od Canterburya Justin Welby, koji je član savjetodavnog odbora u tome institutu, kazao je: "Očigledno puno više toga trebaju učiniti svi dionici kako bi se vratilo povjerenje u financijske institucije".

Iz bankarske industrije poručuju da ulažu velike napore kako bi vratili povjerenje građana, što potvrđuje i studija u kojoj se kaže da su mnoge banke pokrenule programe za promjenu kulture poslovanja.

Glavni autor toga izvješća profesor Andre Spicer iz Cass Business Schoola kazao je da je određeni napredak postignut u promjeni toksične kulture prodaje.

"Propisi su poboljšani i velike su banke redom uvele nove programe kako bi poboljšale poslovnu kulturu. No, mnoge su incijative za promjenu kulture na klimavim nogama, pa njihov uspjeh nije izvjestan. Jasno nam je da puno toga još treba učiniti", dodao je.

Komentirajte prvi

New Report

Close