Tokio Japanski proizvođač automobila Toyota i dalje drži lidersku poziciju ispred Volkswagena (VW), a u srijedu je demantirala da sa Suzukijem razgovara o povezivanju. Toyota je lani prodala 10,5 milijuna automobila u cijelom svijetu, više od njemačkog rivala te američkog General Motorsa (GM). VW je, naime, prodao 9,93 milijuna automobila, a GM 9,8 milijuna vozila.
Ujedno je Toyota priopćila kako razmatra kupnju preostalog udjela u Daihatsu, proizvođaču malih automobila koji su vrlo popularni u Japanu. Toyota trenutno drži 51 posto udjela u Daihatsu, a preuzimanje preostalog udjela pomoglo bi joj u daljnjem tržišnom pozicioniranju ovog brenda. "Toyota bi mogla koristiti Daihatsu kao što Volkswagen koristi brend Škode ili Renault brend Dacije", kaže za Reuters Christopher Richter, analitičar CLSA. Po objavi vijesti Daihatsu je na Tokijskoj burzi jurnuo za 20 posto.
S druge pak strane, skočile su i dionice Suzukija i to za 11 posto nakon napisa poslovnog lista Nikkei da Suzuki i Toyota razgovaraju o mogućnostima povezivanja. To bi Toyoti širom otvorilo vrata indijskog tržišta automobila gdje Suzuki drži polovicu udjela. Međutim, japanski div opovrgnuo je napise da je u pregovorima sa Suzukijem. Podsjetimo, Suzuki je 2010. stupio u "brak" sa VW-om, ali je ubrzo veza puknula te rezultirala i sudskom bitkom dvaju kompanija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu