Todorićevoj kupnji Mercatora raduju se kupci i poljoprivrednici, a boje ga se mali i srednji trgovci

Autor: Milan Šćekić /VLM , 25. lipanj 2013. u 22:00
Poljoprivrednici se nadaju da će AgroFructus otkupljivati velike viškove

Preuzimanjem slovenske kompanije Agrokor će postati važan igrač.

Preuzimanjem slovenskog Mercatora Agrokor na velika vrata stiže i u Crnu Goru.

Mercator je u posljednjih šest godina koliko je prisutan na crnogorskom tržištu izrastao u jedan od vodećih trgovačkih lanaca. Iako podatke o točnom pojedinačnom udjelu trgovačkih lanaca u Crnoj Gori nemaju ni u ministarstvu ekonomije, ni u Privrednoj komori, a što je neshvatljivo, prema nekim procjenama Mercatoru je dosada pripadalo oko 20 posto tog kolača. Mercator ima 88 prodajnih objekata u u Crnoj Gori sa oko 40.000 četvornih metara poslovnog prostora. To pak znači da će Ivica Todorić ubuduće biti značajan igrač na crnogorskom maloprodajnom tržištu.Prve analize govore da će dolazak Agrokora u Crnu Goru najviše obradovati potrošače koji nestrpljivo očekuju jačanje konkurencije među najvećim trgovačkim lancima što bi trebalo pridonijeti padu maloprodajnih cijena.

Dolazak jedne od najvećih regionalnih kompanija, novog kapitala i poslovne strategije, po nekim procjenama, mogao bi biti važan podstrek crnogorskom gospodarstvu i ozbiljna konkurencija vodećim trgovinskim lancima Voli, Laković i Delta Maxi.Velike nade i očekivanja od Agrokora imaju i crnogorski poljoprivrednici, posebno proizvođači ranog voća i povrća sa područja Zete i Malesije u okolici Podgorice, čiji proizvodi stižu na tržište najranije u regiji. Prije dva desetljeća ti proizvođači imali su važno tržište u Hrvatskoj, ponajprije u Dubrovniku i Zagrebu, ali su ga izgubili i sada muku muče s velikim viškom ranog voća i povrća. Sada se na Agrokor i njegovu kompaniju Agrofructus gleda kao na spasitelja koji će riješiti probleme otkupa i plasmana.

Međutim, Agrokorov dolazak u Crnu Goru utjerao je strah u kosti tamošnjim malim i srednjim trgovcima koji se boje za svoju sudbinu tim prije što Todorić najavljuje šire regionalno povezivanje sa srodnim kompanijama u Europi. Od ukupnog broja registriranih poduzeća u Crnoj Gori oko 40 posto je trgovačkih, a među njima pak prevladavaju mala i srednja. Vlasnici manjih i srednjih trgovina strahuju da bi dolazak Agrokora za njih mogao biti poguban tim prije što najnovija istraživanja govore da Crnogorci najviše kupuju u super i mega marketima, dok istodobno prodaja u manjim trgovinama drastično pada.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mogu svi biti mirni osim hrvatskih dobavljača…oni će nadrapat. Slovenci su se u pregovorima o prodaji zauzimali za svoje. Neće on puno dirat domaće dobavljače u tim državama ali mu u RH niko ne prijeći da hrvatske dobavljače ekspresno zamjeni svojim firmama i K+ proizvodima kao u Konzumu. Kad se tome doda gubitak tržišta Cefte nastat će veliki problemi za neke hrvatske prehrambene firme

New Report

Close