Threads bi ovaj mjesec trebao zaživjeti u EU, glavna meta su mu Tik-Tok i mediji

Autor: Tanja Ivančić , 05. prosinac 2023. u 14:28
Od lipnja do danas, brojka ukupnih korisnika Threadsa narasla je na 137 milijuna korisnika/REUTERS

Svojevrsna Zuckerbergova kopija Muskova X-a na putu da osvoji europsko tržište.

Threads, Metina aplikacija, svojevrsna kopija X-a (prije znanog kaoTwitter), lansirana u je lipnju, i samo u prvom satu dosegla je milijun korisnika, a u sedam sati već je imala sedam milijuna ljudi koji su se na nju registrirali.

No, u toj prvobitnoj popularnosti nisu sudjelovali korisnici zemalja članica Europske unije, jer u EU nije ni lansirana. Prema novim informacijama, koje je objavio Wall Street Journal, Threads bi trebao zaživjeti u EU tijekom ovog mjeseca.

Očekuje se veliki odaziv
Riječ je o aplikaciji koja omogućuje korisnicima objavljivanje tekstova, videa i fotografija te se, za razliku od Instagrama, fokusira na razgovore u stvarnom vremenu. Korisnici mogu objavljivati postove do 500 znakova, što je više od Twitterovih 280 znakova, te mogu uključivati poveznice i videozapise do 5 minuta.

Prilagodba sa zakonskom regulativom

Meta nije željela lansirati Threads prije negoli budu sigurni da će ga moći uskladiti s postojećom Općom uredbom o zaštiti podataka i Zakonom o digitalnim tržištima.

Od lipnja do danas brojka ukupnih korisnika Threadsa, narasla je na 137 milijuna korisnika. Prema poslovnom izvješću Mete, mjesečno aktivnih korisnika je nešto manje od 100 milijuna, dok je brojka onih dnevnih više od 30 milijuna.

No, ako se proširi u EU brojka bi mogla značajno skočiti. Kako tvrde domaći poznavatelji scene društvenih medija, odaziva će biti i to velikog. Inače, kada se radi o razlozima ne lansiranja mreže u zemljama članicama EU, Meta je sama odlučila da neće odmah lansirati aplikaciju.

Dakle, nije se radilo ni o kakvoj direktnoj blokadi europskih regulatora i zakonodavaca. Meta, naime, nije željela lansirati aplikaciju prije negoli budu sigurni da će moći uskladiti aplikaciju s postojećom Općom uredbom o zaštiti podataka – GDPR-om, koja je već nekoliko godina na snazi, te s novim Zakonom o digitalnim tržištima DMA, koji postavlja nova pravila tržišnog natjecanja za digitalne platforme i tražilice. Threads je, inače još jedan dodatak Metinom carstvu društvenih mreža, točnije Facebooku i Instagramu, te je upravo s Instagramom i uvezan.

Threadsova mogućnost, unatoč tome što je samostalna aplikacija, da uvozi osobne podatke s Instagrama, bilo je posebno problematično za EU zakonodavstvo, a Meta je tražila način da tome doskoči uoči lansiranja aplikacije.

U američkoj verziji Threadsa, korisnici su obaviješteni da će se prikupljati različiti podaci, uključujući zdravstvene i financijske informacije, povijest pregledavanja, lokaciju, kupnje, kontakte, povijest pretraživanja i osjetljive informacije. Podaci o oglašavanju također se prikupljaju s Instagrama. Takva komunikacija između platformi društvenih medija zabranjena je u EU, a sada je, čini se i taj problem nadomak rješenju.

Twitter i X u padu
Nejasno je još točno kako će se Threads prilagoditi EU tržištu. No, kako je objavio The Wall Street Journal, korisnici u EU, trebali bi moći boraviti na Treadsu i bez vlastitog profila kao čitatelji i gledatelji, no za bilo kakve objave trebat će se ipak registrirati. S obzirom da je X, (bivši Twitter), u kriznom razdoblju koje dodatno pogoršavaju izjave njegova vlasnika Elona Muska te se u to ime upravo odvija i egzodus oglašivača, Threads bi mogao profitirati i zamijeniti ga.

“Radi se o Zuckerbergovoj mreži kojom se dugoročno i direktno, zapravo, kani boriti protiv TikToka, koji je potpuno zavladao tržištem, posebice u Hrvatskoj. Usto, Threads je alat za dugoročni ‘fajt’ s medijima jer mu je osnovi plan promocija pojedinaca odnosno influencera, kao nositelja vijesti, mišljenja, i događaja.

S obzirom da je X ili Twitter trenutačno ‘na putu prema dolje’, sada je prilika Threadsima da zažive i pokušaju osvojiti i EU”, kazuje Petar Tanta, direktor CTA komunikacija.

Komentirajte prvi

New Report

Close