Vrijednost dionica britanskog maloprodajnog lanca Tesco skočila je u ponedjeljak više od pet posto nakon što je kompanija objavila da bi mogla prodati svoje azijsko poslovanje u Maleziji i Tajlandu.
Analitičari procjenjuju vrijednost poslovanja u te dvije države na 9 milijardi dolara. Tesco je priopćio kako razmišlja o prodaji nakon što je zabilježio interes potencijalnih kupaca. Inače, azijsko poslovanje sudjeluje sa 8 posto u ukupnim prihodima te trgovačke grupacije te sa 10 posto u dobiti.
Povlačenje iz Azije označilo bi dodatno okretanje Tesca prema domaćem tržištu i promjenu u strategiji grupe s obzirom da je tajlandsko tržište – na kojem je britanski trgovac vodeći – u lipnju predstavljeno investitorima kao ključno područje rasta.
Naime, Tesco u Tajlandu posluje kroz mrežu od 1967 trgovina dok ih u Maleziji ima tek 74. U šest mjeseci do kraja kolovoza azijsko poslovanje generiralo je promet od 2,56 milijardi funti, jedan posto više ako se isključe tečajne razlike. No, zato je dobit od 171 milijun funti bila preko 42 posto viša.
Valja podsjetiti kako je francuski Casino 2016. prodao većinski udjel u tajlandskom trgovcu Big C Supercenter – glavnom konkurentu Tesca na tom tržištu – za 3,1 milijardu eura. Carrefour se povukao još 2010.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu