Nakon što je Telenor Srbija prošle godine preuzeo KBC banku kako bi se više počeo baviti financijskim uslugama, jednak potez povukla je konkurencija.
Naime, Telekom Srbija poslao ponudu za preuzimanje Dunav banke. Obje kompanije, Telekom Srbija i Dunav banka (preko svoga vlasnika Dunav osiguranja) u većinskom su državnom vlasništvu. Time je počela bitka za tržište mobilnog bankarstva u Srbiji, a da se neće štedjeti sredstva pokazuje najava Telenora iz prošle godine kada je rečeno da će investirati 40 milijuna eura u projekt koji se temelji na kupnji KBC-a. Prvi korak u području mobilnog bankarstva u Srbiji zapravo je uradio upravo norveški Telenor, još 2010. godine, kada je uveo uslugu Platimo koja omogućava korisnicima da svoj račun u banci povežu s brojem svoga telefona, tako da na taj način mogu platiti račun Telenoru, poslati novac drugom korisniku te usluge, dopuniti prepaid račun ili obaviti kupnju na internetu.
40milijuna
eura uložit će Telenor nakon preuzimanja KBC banke u Srbiji
Međutim, taj koncept naišao je na mali odaziv u Srbiji jer je bilo nužno imati račun u Komercijalnoj banci, Crédit Agricoleu, Raiffeisen ili Erste banci, piše Danas. No, kada operater kupi banku problemi nestaju. Tako se očekuje da će klijenti Telenora i Telekoma uskoro moći putem mobitela plaćati sve komunalne račune, slati novac drugom korisniku mreže unošenjem njegovog broja telefona i kupovati na internetu na stranicama koje podržavaju taj način trgovine. Vjerojatno je i da će korisnici putem mobitela moći dobiti manje kredite ili otvoriti štedni račun. Prema analizi međunarodne savjetodavne tvrtke Boston Consulting Group (BCG), koja je za norvešku Telenor grupu 2011. napravila istraživanje o perspektivama mobilnih financijskih servisa, uvođenje bankarskih usluga putem telefona do 2020. godine bi moglo podignuti srpski bruto domaći proizvod za dvije milijarde dolara i omogućiti otvaranja čak 23.000 radnih mesta.
Po Boston Consulting Groupu, to bi donijelo dodatnih 400 milijuna dolara državnom proračunu na temelju povećanih poreznih prihoda. Ta analize vodi se idejom da bi banka u vlasništvu mobilnog operatera bila lako dostupna svim korisnicima, bilo gdje da žive i bez obzira na to imaju li posao ili su nezaposleni, što bi, kako se tvrdi, građanima olakšalo dobivanje kredita. To bi, drže u BCG-u povećalo mogućnosti za ulaganje u vlastiti posao i u nekim slučajevima – otvaranje novih radnih mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu