Tankeri prevoze sve više derivata i sve manje nafte

Autor: Darko Bičak , 17. srpanj 2013. u 09:20
Profitabilnost supertankera je samo 6838 dolara dnevno/EPA

Zbog velike potražnje za derivatima mali tankeri više nego dvostruko profitabilniji od velikih.

U svjetskoj trgovini sve više jača trgovina naftnim derivatima, a na uštrub same sirove nafte.

Kako piše Bloomberg, tijekom ove godine Sjedinjene Američke Države su više zaradile od prodaje derivata nego od plasmana nafte na svjetsko tržište. Radi se o najvećem izvozu energije iz SAD-a u posljednih 20 godina. Na ovakav trend je utjecala i američka zabrana izvoza sirove nafte radi očuvanja vlastitih rezervi. Veliki američki izvoz goriva utjecao je i na cijene prijevoza energenata te su mali tankeri, koji prevoze derivate, u proteklom razdoblju imali višestruko veću profitabilnost od onih velikih za sirovu naftu. Tvrtke za brodsko poslovanje Clarskon Plc. navodi da je tanker za derivate imao u zadnjih godinu dana profitabilnost od 15.325 dolara na dan, a klasični supertanker svega 6838 dolara.

Prema istom izvoru, mali tankeri nisu bili profitabilniji od velikih još od 1997. godine. Sjedinjene Države su ove godine tankerima uvozile prosječno 5,4 milijun barela nafte na dan (700 tisuća tona), a što je pad za 11 posto u odnosu na lani. Istodobno se izvoz naftnih derivata kretao na razini od 2,9 milijuna barela. Najveći dio izvoza otpada na Južnu Ameriku, 21 posto, te Kanadu i Meksiko s ukupno 31 posto. S druge strane, Kina bi ove godine po prvi puta mogla prestić SAD po uvozu nafte jer su procjene na razini od nešto više od američkih 5,4 milijuna barela na dan. Globalna morska trgovina naftom bi ove godine trebala porasti za jedan posto, na 38,3 milijuna barela nafte na dan. Istodobno će trgovina derivatima porasti četiri posto na rekordnih 20,2 milijuna barela na dan. 

Komentirajte prvi

New Report

Close