Tankeri koji ilegalno transportiraju rusku naftu vrijednu milijarde dolara, našli su se u velikom problemu

Autor: Poslovni.hr , 16. siječanj 2025. u 10:54
FILE PHOTO: Oil tanker Pure Point seen anchored at the port in Karachi, Pakistan June 13, 2023. REUTERS/Akhtar Soomro/File Photo

Nakon američkih sankcija 65 naftnih tankera koji ilegalno transportiraju rusku naftu zaglavilo je pred kineskom obalom, a zabrana pristupa lukama izazvana je i sve većim sigurnosnim prijetnjama i ekološkim rizicima povezanim s dotrajalim brodovima

Nakon što su Sjedinjene Države uvele nove sankcije, najmanje 65 naftnih tankera koji ilegalno transportiraju rusku naftu zaglavilo je u različitim dijelovima svijeta, uključujući kineske i ruske vode, izvještava Reuters. Ovo je posljedica sve jačih mjera protiv starijih i dotrajalih tankera koji plove pod egzotičnim zastavama, često u vlasništvu anonimnih osoba.

Prema informacijama Bloomberga, tri tankera koja prevoze više od dva milijuna barela ruske nafte već tri dana čekaju u vodama istočne obale Kine. Dva druga tankera također su usidrena ispred kineske obale, dok se njih sedam nalazi ispred Singapura. Ovaj zastoj rezultat je odluke Shandong Port Group, koja je sankcioniranim tankerima zabranila pristup lukama u toj regiji. Inače, Kina je, prema podacima za 2024. godinu, uvezla oko 1,74 milijuna barela nafte dnevno (276 milijuna dnevno), što čini oko 17 posto ukupnog kineskog uvoza. Riječ je o ključnom trgovinskom partneru za rusku naftu. 

Podsjetimo, švedska ministrica vanjskih poslova Maria Malmer Stenergard ranije je poručila za Politico da ti brodovi predstavljaju “znatnu opasnost” za morski okoliš. Riječ je o problemu koji se pogoršao nakon ruske invazije. Budući da je Moskva pod sankcijama, sve veći broj tankera prevozi zabranjenu robu i prijeti potencijalnom ekološkom devastacijom. Brodovi koji pripadaju floti iz sjene dotrajali su i uglavnom neregulirani. Osim toga, oni nemaju osiguranja, što znači da se u slučaju curenja ili ozbiljnijeg izlijevanja nafte teško može nekoga pozvati na odgovornost, piše Večenji list.

Politico i SourceMaterial identificirali su izlijevanja iz tankera koji pripadaju floti iz sjene na mjestima poput Tajlanda, Vijetnama, Italije i Meksika. Tankeri također prolaze kroz važne plovne koridore poput Crvenog mora i Panamskog kanala, što znači da bi ozbiljna nesreća mogla prekinuti međunarodne trgovinske rute. Stručnjaci vjeruju da je samo pitanje vremena kad će jedan od tih brodova doživjeti katastrofu, koja će imati ozbiljne ekološke i ekonomske posljedice.

“Izlijevanja nafte i opasnost od mrlja predstavljaju ozbiljnu prijetnju. Osim nepovratne ekološke štete, imaju golemi utjecaj na obalne zemlje koje moraju snositi visoke troškove čišćenja. To je prava tempirana bomba”, izjavio je Isaac Levi, stručnjak u Centru za istraživanje energije i čistog zraka (CREA), gdje vodi projekte vezane za Rusiju i Europu. Više o tome čitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close