Politika gradskih vlasti Barcelone prema taksi prijevozu učinila je licence u tom gradu boljim ulaganjem od španjolskih dionica.
Prema navodima Bloomberga koji se poziva na istraživanje španjolske agencije za zaštitu tržišnog natjecanja CNMC, dozvola za taksi prijevoz u Barceloni trenutno vrijedi 134.000 eura.
Od 1987. do 2016. cijena licence skočila je 503 posto dok je, za usporedbu, indeks Madridske burze IBEX35 porastao "tek" 325 posto. Razlog tako vrtoglavoj cijeni dozvole je činjenica da vlasti katalonske prijestolnice nisu izdale novu dozvolu od 1980. godine. Stoga se do dozvole može doći samo kupnjom od jednog od 10.500 vlasnika licence. "Taksi dozvole de facto su postale mirovinsko osiguranje taksista", smatra Sandra Sieber, profesorica na tamošnjoj poslovnoj školi IESE. Regulativa razlikuje taksi dozvole i takozvane VTC dozvole za najam vozila s vozačem, u što spada Uber i lokalni rival Cabify.
No, gradske vlasti mogu prestati izdavati VTC dozvole ako se prijeđe omjer 1:30 u odnosu na službene taksije. Praktički monopol na taksi prijevoz stajao je lani građane Barcelone 61 milijun eura, ocijenio je CNMC.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu