Švicarske proizvođače satova čeka još jedna teška godina jer su gospodarski problemi na glavnim tržištima obuzdali apetit potrošača za skupim satovima.
Švicarski izvoz satova pao je u siječnju za 7,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, nakon pada za 3,3 posto u prošloj godini.
Prodaja u Hong Kongu, najvećem tržištu za švicarske satove, pala je zbog usporavanja rasta kineskog gospodarstva i antikorupcijske kampanje Pekinga koja utjecala na potrošnju Kineza i ne pokazuje znakove oporavka.
Zenith, brand satova u vlasništvu tvrtke LVMH, prodaje gotovo dvije trećine satova kineskim kupcima, piše Reuters.
"Godina 2016,. je vrlo komplicirana jer ljudi više nemaju povjerenja jednostavno otići i kupiti naše proizvode", rekao je izvršni direktor Zenitha Aldo Magada. Dodao je da ne isključuje mogućnost ukidanja radnih mjesta.
Pored kineskog usporavanja, pogođen je i turizam u Parizu nakon terorističkog napada u studenom. Osim toga, Rusi manje putuju i troše zbog slabije rublje, krize u Ukrajini i niskih cijena nafte, koja je također smanjila luksuznu potrošnju na Bliskom istoku.
Kao i drugi skupe marke, Zenith se proširio na pristupačnije satove kako bi zadovoljio potrebe potrošača koji su osjetljiviji na cijene. Taj trend uočen je već na siječanjskom sajmu u Ženevi kojim su dominirali brandovi kompanije Richemont.
"Naš miks proizvoda se promijenio, prodaje se manji broj zlatnih satova, a veći broj od čelika", rekao je Magada.
Konkurencija pametnih satova također prijeti sektoru luksuznih satova.
Proizvođač Patek Philippe ističe da su mnogi proizvođači luksuznih satova napravili pogrešku fokusirajući se previše na Kinu i kineske putnike. "Oni su prebrzo otišli. Sada su zalihe svuda previsoke", rekao je predsjednik Patek Philippea Thierry Stern.
Cijene dionica proizvođača luksuznih satova i njihovih matičnih grupa bile su prošle godine teško pogođene nakon što je prodaja usporena. Cijena dionica Swatcha, najvećeg svjetskog proizvođača satova, pala je u prošloj godini za 21 posto, te dodatnih 2 posto u ovoj godini, dok je Richemont u ovoj godini izgubio na vrijednosti 11 posto, nakon klizanja za gotovo 19 posto u prošloj godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu