Prema sporazumu s gradom Hamburgom, MSC će ponuditi 16,75 eura po dionici u gotovini za sve dionice HHLA klase A, uvrštene u burzovnu kotaciju. To znači da bi vrijednost transakcije mogla iznositi oko 1,3 milijarde eura.
Grad Hamburg vlasnik je 69 posto A dionica HHLA-e i sve S-dionice koje nisu uvrštene u burzovnu kotaciju. Nakon prodaje zadržao bi kontrolu nad lukom Hamburg, s vlasničkim udjelom od 50,1 posto na temelju S-dionica.
MSC bi u sklopu dogovora povećao obujam transporta kroz hamburšku luku za milijun standardnih kontejnera (TEU) godišnje. To bi značilo povećanje za 12 posto u odnosu na 2022. godinu, kada je kroz luku prošlo 8,3 milijuna TEU-a.
Njemački konkurent MSC-a Hapag-Lloyd odustao je od kupnje udjela u domaćoj luci. Izvršni direktor Rolf Habben Jansen rekao je u četvrtak da konkurentska ponuda ne bi bila u njihovom interesu i da bi umjesto toga mogli preusmjeriti kontejnere u druge luke.
Izvor iz Hapag-Lloyda izjavio je u srijedu da je zaprepašten MSC-ovom ponudom, rekavši da bi plaćanje naknada najvećem konkurentu bilo “uvredljivo”.
Hapag-Lloyd osnovan je 1847. godine i smatra Hamburg ‘domaćim terenom’. Također je djelomično u vlasništvu grada Hamburga, a u luci pretovaruje više od 50 posto tereta.
HHLA je ove godine prodao udio u jednom od tri terminala u hamburškoj luci kineskoj logističkoj kompaniji Cosco. Nakon intervencije vlade u Berlinu udio je smanjen kako bi se spriječio utjecaj kineske tvrtke na donošenje poslovnih odluka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu