Švedski Volvo Cars seli dio proizvodnje vozila iz Kine u Belgiju

Autor: Poslovni dnevnik , 11. lipanj 2024. u 11:27
Volvo bi u Belgiju mogao preseliti i proizvodnju nekih modela namijenjenih britanskom tržištu/Reuters

Kompanija je u vlasništvu kineskog Geelyja, a selidba bi riješila problem mogućih carina.

Švedski Volvo Cars počeo je seliti proizvodnju električnih vozila iz Kine u Belgiju, procijenivši da će Europska unija uvesti carine na uvoz, piše londonski The Times. Volvo je u vlasništvu kineskog Geelyja i proizvodi električna vozila u Kini.

Budući da je Europska komisija otvorila istragu o mogućim subvencijama koja bi mogla rezultirati carinama, kompanija je počela razmišljati o obustavi prodaje u Europi, izvijestio je londonski list pozivajući se na izvore u tvrtki.

Selidba proizvodnje modela EX30 i EX90 iz Kine u Belgiju riješila bi problem mogućih carina i skinula s dnevnog reda opciju obustavu prodaje vozila, objašnjava The Times u izvješću objavljenom u subotu.

Skok tržišnog udjela
Kompanija bi u Belgiju mogla preseliti i proizvodnju nekih modela namijenjenih britanskom tržištu, dodaje list. Volvo nije odmah odgovorio na Reutersov upit da komentira izvješće. Europska komisija otvorila je istragu o mogućim subvencijama kineskih proizvođača električnih vozila početkom listopada, utvrdivši da je njihov udio u europskom tržištu skočio s jedan na osam posto i da bi do iduće godine mogao dosegnuti 15 posto.

“Više izvora naglasilo je da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno mali broj automobila i da je dvije trećine kineskog uvoza u EU otpada na vozila koje etablirane kompanije iz Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država proizvode u Kini”, stoji u izvješću Europskog parlamenta iz listopada. Komisija mora zaključiti istragu u roku od 13 mjeseci. Najkasnije u roku od devet mjeseci od početka istrage mogu uvesti privremene carine.

Odmazda Pekinga
Manje od mjesec dana nakon što je Washington četiri puta povećao carine za kineska električna vozila na 100 posto, Bruxelles će gotovo sigurno postaviti daleko niže carine za uvoz kineskih proizvođača kao što su BYD i Geely kao i zapadnih proizvođača kao što je Tesla koji izvozi automobile iz Kine u Europu.

Gotovo je sigurno da će taj potez potaknuti odmazdu Pekinga. Od europskih proizvođača posebice njemačka automobilska industrija uvelike ovisi o prodaji u Kini i stoga najviše strahuje od odmazde Pekinga, dok također, kompanije uvoze vlastita vozila kineske proizvodnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close