Subvencijama za nova vozila Vučić zaustavio štrajk taksista

Autor: Poslovni dnevnik , 17. listopad 2019. u 22:00
U sve beogradske taksije uvest će se kamere i GPS/Srđan Ilić/PIXSELL

Država će uplatom kod trgovaca automobila svakom taksisti subvencionirati kupovinu novog vozila.

Nakon dogovora s Aleksandrom Vučićem, predsjednikom Srbije, beogradski taksisti prestali su s višednevnom blokadom ulica i vratili se svom poslu. 

Kako neslužbeno doznaje list Danas, Vučić nije stao na stranu taksista niti kompanije CAR:GO, koja koristi aplikaciju i čiju zabranu traže, ali je taksistima obećao subvencije za nove automobile.  Subvencije će, prema informacijama Blica, iznositi po nekoliko tisuća eura, a taksisti će morati ispuniti dva uvjeta.  "Za sada nije poznat točan iznos, ali je dogovoreno da bi država svakom taksisti dala po nekoliko tisuća eura tako što bi novac uplatila trgovcu automobilima kojeg odaberu taksisti", rekao je beogradskom listu izvor iz taksi udruge.

Porez platiti do 5. studenoga 
Dva ključna uvjeta za dobivanje subvencije su da je taksi prijevoznik registriran i da nema dugova prema državi.  "Uvjeta će sigurno biti još, npr. da se taksi djelatnošću treba baviti određeno vrijeme, ali konačni popis tek treba biti utvrđen", kaže izvor Blica. Svi oni koji duguju državi novac za porez, a procenjuje se da je to gotovo 50 posto od 7000 beogradskih taksista, morat će dug izmiriti do 5. studenoga. 

 

7 tisuća

taksista vozi u Beogradu, ali gotovo 50% ne plaća porez i duguje državi

U suprotnom, neće moći obnoviti svoje dozvole, objasnio je Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista Srbije. "Naravno da taksisti moraju mijenjati sliku o sebi i to ćemo uraditi", rekao je Bjelić. Ta podrazumijeva i način odijevanja, obraćanje klijentu, način plaćanja. Bjelić je nakon sastanka u Vučićem najavio i uvođenje kamere u svako vozilo, GPS, a taksisti će dobiti rok od tri godine da zamijene svoj vozni park i uvedu kvalitetnija vozila.

Milojko Arsić, profesor Ekonomskog fakulteta, za Danas je rekao da je on pristaša liberalizacije tržišta kada je riječ o prijevoz putnika. "Mislim da bi trebalo ukinuti minimalnu cijenu prijevoza, dopustiti konkurenciju. Kada nema minimalne cijene onda svatko smije spusti cijenu onoliko koliko može", kaže Arsić.

Nužna liberalizacija tržišta
Cijene beogradskog taksija, dodaje Arsić, uopće nisu niske kada se usporede s cijenama u nekim drugim gradovima, tako da za to ima prostora. "Ako bi subvencije taksistima išle zajedno s liberalizacijom onda bi bilo prihvatljivo. Da se uvedu na neko određeno, kratko vremensko razdoblje, a zatim treba taksistima dati vremena da se prilagode, i nakon toga prepustiti sve slobodnom formiranju cijena na tržištu", zaključuje Milojko Arsić. 

S druge strane, predsjednik Udruženja građana CAR:GO Aleksandar Vučić, podnio je Višem javnom tužiteljstvu u Beogradu kaznenu prijavu protiv organizatora štrajka taksista zbog, kako je priopćeno iz kompanije koja je osnovala udrugu građana, kaznenog djela zlouporabe prava na štrajk. Beogradski taksisti su na taj način, dodaje se u priopćenju, ugrozili sigurnost građana, nanijeli materijalnu štetu i utjecali na stvaranje loše slike o glavnom gradu Srbije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close