Analitičar zrakoplovstva tvrtke Leeham rekao je The New York Timesu kako su zrakoplovi, od kojih je jedan pao u listopadu, a drugi ovoga mjeseca, letjeli bez sustava sigurnosnih značajki, koje je njihov proizvođač Boeing – dodatno naplaćivao.
“Te značajke su presudne i koštaju jako malo zrakoplovne tvrtke da ih ugrade u zrakoplove. Boeing ih naplaćuje samo zato što može. Ali one su vrlo važne za sigurnost”, naveo je.
Još nema službene potvrde
Podsjetimo, Lion Air Flight 610 srušio se u listopadu 2018., prilikom čega su poginuli svi od 189 putnika. Drugi zrakoplov Boeinga MAX, od Ethiopian Airlinesa, srušio se 10. ožujka, prilikom čega je poginulo 157 putnika.
Izvješća o padu u listopadu govorila su da piloti nisu uspjeli zaustaviti padanje aviona čak ni nakon komandi za izravnavanje. Piloti su u panici prolistavali priručnik za upravljanje, no nisu mogli pronači ništa što bi zaustavilo padanje aviona u vodu.
Još nije službeno potvrđeno je li izostanak sigurnosnih značajki odgovoran za nesreću, ali zrakoplovni stručnjaci s kojima je NYT razgovarao izjavili su da bi one sigurno pilotima pomogle u detektiranju pogrešnih očitovanja.
Prema pisanju NYT-a čak su i neke američke zrakoplovne tvrtke odlučile su naručiti zrakoplove 737 MAX bez spomenutih značajki, s opravdanjem da su njihovi piloti navikli upravljati pomoću drugih podataka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu