Srpski konditori prošle godine povećali izvoz za 20%

Autor: Poslovni dnevnik , 06. travanj 2017. u 22:00
Najviše se izvozi u zemlje regije

Proizvođači slatkiša plasirali su u inozemstvo robu vrijednu 150,6 mil. dolara.

Srpska konditorska industrija ostvarila je rekordne rezultate u 2016. godini, izvoz slatkiša iz te zemlje porastao je za 20%, dok je uvoz smanjen.

Drugim riječima, srpska konditorska industrija plasirala je u inozemstvo robu vrijednu 150,6 milijuna dolara, dok je godinu ranije izvoz vrijedio 128 milijuna. Zabilježen je rast izvoza svih vrsta konditorskih proizvoda, a najviše, za 24%, izvoz keksa, biskvita i vafla, dok je plasman čokolada i bombona porastao za 18%. Prema riječima Saške Biorčevića, savjetnika u Udruženju za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, prozivodnja konditora predstavlja jedan od najzdravijih dijelova srpske prehrambene industrije. "Kapaciteti konditora su veći od domaćih potreba, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz.  Primjenjuju se europski standardi i postignut je europski kvalitet proizvoda sa stalnim ulaganjima u nove tehnologije i širenje asortimana.

Zasad najveće tržište su zemlje regije, gdje dominira Bosna i Hercegovina", objašnjava Biorčević. Bojan Radun, direktor Bambija, kaže za Blic da izvozni rezultati govore u prilog snazi konditorske industrije Srbije, koja iz godine u godinu raste. "Od svih tržišta regije, na tržištu Srbije je najveći intenzitet konkurentske borbe lokalnih, regionalnih i multinacionalnih kompanija.  To je kod jakih igrača u konditorskoj industriji Srbije razvilo konkurentske prednosti, koje posljednjih godina dolaze do izražaja, prije svega u izvozu u zemlje regije", navodi Radun, čija je kompanija prošle godine zabilježila rast izvoza od 20%.

Veliki izvoznik je i kompanija Soko Štark, koja posluje u sastavu Atlantic grupe. Matjaž Vodopivec, direktor strateškog poslovnog područja Slatko i slano u sklopu grupe, kaže da je jedini način da se proizvođači u zemlji ili regiji natječu s multinacionalnim kompanijama neka komparativna prednost i zato je jedini pravi odgovor iskoristiti snagu i prepoznatljivost svojih brendova i razvijati nove. Dugoročne ambicije kompanije usmjerene su na daljnji rast u regiji. 

Komentirajte prvi

New Report

Close