Srpski proizvođači roba neće osjetiti prostor za povećanje izvoza u Kinu, nakon što je ona uvođenjem carina na mnoge američke artikle (npr. svinjetina, vina), uzvratila SAD-u na podizanje carina na uvoz kineskog aluminija i čelika.
Misli tako Uroš Delević s londonskog instituta John Dunning, komentirajući za beogradsku Politiku mogućnosti da se proizvodi iz Srbije više nametnu najmnogoljudnijem tržištu svijeta.
Ni sad se zemlja ne ističe velikim učinicima, prema Privrednoj komori izvoz u Kinu u 2017. je bio svega 62 milijuna dolara.
Uvoz je probio 1,77 milijardi. Kinezi su Srbiju okupirali proizvodima, grade infrastrukturu, drže velike industrijske komplekse i ciljaju na nove… Srbi Azijatima u tom smislu teško mogu parirati.
"Na uvoz alkohola, vina i sličnog iz Srbije Kina ima carine veće od 100%, tako da naša zemlja sigurno neće zamijeniti Ameriku na kineskom tržištu. Profitirat će kompanije iz EU, koje su glavni konkurent SAD-a u Kini", tvrdi Delević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu