Predstavnici ruskih trgovačkih lanaca i distributera pokazali su pojačano zanimanje za srpske proizvode na međunarodnom sajmu prehrambenih proizvoda Prodexpo u Moskvi.
"Srpska brinza, mladi sir, kajmak i mliječni namazi već su zastupljeni u ruskim trgovinama, ali zanimanje ruskih kupaca pokazuje da potencijal nije u potpunosti iskorišten, prije svega proizvodnja kompanija Mljekara Šabac, Meggle iz Kragujevca i Mljekara Ub", izjavio je Dejan Delić, direktor predstavništva Privredne komore Srbije u Moskvi. Prema njegovim riječima, u segmentu izvoza srpskog sira u Rusiju bilježi se rast izvoza od 40 posto u 2018. godini u usporedbi s prethodnim godinama.
Srpski proizvodi su na sajmu u Moskvi, jednoj od najvećih međunarodnih sajamskih izložbi prehrambene industrije u svijetu, predstavljeni u sklopu Nacionalnog paviljona Srbije, a nastup 12 srpskih kompanija organizirali su PKS i Razvojna agencija Srbije (RAS), uz podršku Programa Ujedinjenih naroda za razvoj u Srbiji u okviru projekta "Pomoć za trgovinu – podrška proizvodnim kapacitetima u poljoprivrednom sektoru".
Kvaliteta proizvoda, tehnologija i specifičnost proizvodnje, ističe Delić, izdvajaju i srpske mesne prerađevine, koje nemaju konkurenciju na tržištu Rusije, a to su proizvodi Zlatiborca, Mačkata i Mitrosa iz Sremske Mitrovice. Smrznuto i sušeno voće srpskih kompanija ITN grupa, Master Fruits, Mundorama i Interfud 60, osim industrijske prerade, zastupljeno je i kao gotov proizvod spreman za korištenje. Kako se navodi u priopćenju PKS-a, distribucija smrznutog i konzerviranog povrća na rusko tržište prioritet je kompanije PIK Bečej.
Svježi sokovi Fruvita, bez dodataka šećera, bilježe trend rasta prodaje u Rusiji, a mogućnosti su velike, ocijenili su posjetitelji sajma. Nacionalni štand Srbije posjetio je i veleposlanik te zemlje u Rusiji Slavenko Terzić, koji je razgovarao s predstavnicima kompanija o poslovanju na ruskom tržištu, kao i o izazovima s kojima se susreću srpski izvoznici. Ruska Federacija treći je trgovinski partner Srbije. Ukupna bilateralna trgovinska razmjena u 2018. godini dosegnula je oko tri milijarde dolara uz rast od čak 18,5 posto, od čega je više od milijardu dolara iznosio izvoz Srbije, prenosi Tanjug.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu