Srbija, nakon nekada popularnog "juga", ponovno počinje izvoziti automobile u Sjedinjene Američke Države (SAD), a iz crnogorske luke Bar ka Baltimoreu u prvom kontigentu bit će 3.100 automobila novog modela "fiat 500 L", koji se od prošle godine proizvodi u Kragujevcu.
Početak izvoza službeno je potvrdio državni tajnik Ministarstva financija i privrede Aleksandar Ljubić, koji je u programu Radio-televizije Srbije u petak izjavio kako, nakon prvog kontigenta, "Fiat" planira mjesečno izvoziti po 3.000 automobila u SAD, uključujući i novi model "500 XL", koji će početi proizvoditi koncem svibnja.
Model koji se za srbijansko tržište proizvodi u verziji "nacionale" s posebnim paketom opreme prozvan je "Šumadinac", ali je verzija za SAD specijalno pripremljena po zahtjevima i standardima jednog od najprobirljivijih tržišta automobilske industrije.
Automobili su prethodnih dana vlakovima prebačeni u luku Bar, a pod strogim mjerama nadzora i kontrole u tijeku je ukrcaj u brod tvrtke "Grimaldi lines", kojim će se prevoziti teret.
Zbog povećane potražnje za automobilom "500 L" nedavno je u srbijansko-talijanskoj tvornici "Fiat automobili Srbija" u Kragujevcu uvedena treća smjena, a za posljednja dva mjeseca u pogonima je dobilo posao više od 500 radnika.
Srbija u 2013. očekuje 1,6 milijardi dolara prihoda od izvoza automobila iz "Fiatove" tvornice u Kragujevcu, koja do kraja ove godine planira proizvesti oko 160.000 vozila.
Tijekom 2012. u Kragujevcu je proizvedeno i izvezeno oko 30.000 automobila "fiat 500 L", a od sredine ove godine treba početi i proizvodnja produžene verzije modela 500 L.
"Fiat automobili Srbije" (FAS) zajedničko je poduzeće Srbije i italijanskog "Fiata" u kojem država ima udjel od 33 posto, a "Fiat" 67 posto. Tvornica vrijedna oko milijardu eura otvorena je 16. travnja 2012. godine, a okarakterizirana je kao najveća investicija u Srbiji u nekoliko proteklih desetljeća, koja će značajno pridonijeti oporavku domaćeg gospodarstva. Serijska proizvodnja modela "fiat 500 L" počela je u kolovozu 2012. godine, a prvi automobil proizveden u Kragujevcu kupio je, uz petogodišnji kredit, ministar gospodarstva i financija Mlađan Dinkić 21. rujna 2012.
Ovog tjedna priopćeno je da je srbijanski bruto društveni proizvod u prvom kvartalu porastao za 1,9 posto, a rastu je, prema službenoj ocjeni, značajno pridonijela i automobilska industrija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Čestitam!
i mi nismo u 15 g mogli privuci automobilsku industriju ?
Enormni porezi, 575 nameta, dozvole se cekaju godinama, ako se ikada i dobiju…nikakva pravna sigurnost, “zeleni” svuda kojima bi to bilo prljavo-pa onda neka cisto komapo po smecu… aktivno odbijanje investicija, na svaki nacin, tko ce doci ovdje?
Srbija je uz sve svoje probleme dala poticaje za ovakvu korisnu proizvodnju, a miu smo usipali 100ine mrd kuna u industrije koje su se sada raspukle, a nama je ostao samo dug. Subvencije od 3% GDPa je trebalo usmjeriti isljucivo u odrzivu proizvodnju, FDI i tako.
i mi nismo u 15 g mogli privuci automobilsku industriju ?
Uključite se u raspravu