Trgovačke marže u Srbiji znatno su veće nego u zemljama regije, prije dvije godine prosječna marža u toj zemlji iznosila je 19,7 posto, dok je 2012. porasla na 21,3 posto, što je pet do 10 posto više nego u susjedstvu i Europi, pišu Večernje novosti.
"Jedini razlog je nedostatak konkurencije koja uz dolazak velikih trgovačkih lanaca može utjecati na sniženje cijena na tržištu", rekao je Rasim Ljajić, ministar trgovine Srbije na regionalnoj konferenciji o razvoju tržišta robe široke potrošnje FMCG sektor do 2020., koja je održana u Beogradu. Po njegovim riječima, to tržište u Srbiji vrijedi 70,6 milijardi dolara, a procjene pokazuju da će uz očekivani rast do 2016. godine porasti do 105 milijardi dolara."Tržište Srbije u usporedbi s regijom nema konkurencije, uzimajući u obzir veličinu tržišta i startnu osnovu koja je niska, pa time Srbija postaje potencijalno tržište za strana ulaganja", izjavio je Ljajić. "Očekivani rast tržišta od pedesetak posto pokazuje da tržište Srbije nema konkurencije u regiji, što se vidi kada se usporedi s Hrvatskom, čiji je očekivani rast 15,5 posto ili sa Slovenijom gdje je ispod 10 posto", rekao je Ljajić.
Kada je reč o udjelu "top deset" najvećih trgovačkih lanaca, u Srbiji je bio 40 posto 2011. godine. Udjel najvećih trgovinskih lanaca u zemljama EU je iznad 50 posto, a u skandinavskim zemljama čak i do 80 posto. Ljajić je rekao da gospodarska kriza utječe na usporavanje tog procesa na tržištu Srbije, ali je očit i pad prometa u maloprodaji u regiji. U Srbiji pad iznosi 8,3 posto, u BiH 8,7 posto, a u Sloveniji 5 posto. Prije šest godina prosječan račun potrošača u Srbiji bio je 500, a danas je 365 dinara.
"U planu je rad na zakonskoj regulativi koja će ići u pravcu liberalizacije trgovine zato što je nužno stvaranje poslovnog okružja za dolazak stranih ulagača i trgovačkih lanaca", istakao je ministar trgovine Srbije. "U ovom trenutku najrealniji je dolazak njemačkog lanca Lidl, koji je već kupio desetak lokacija diljem Srbije za izgradnju maloprodajnih objekata, izjavio je Ljajić."Nužno je da njemačka kompanija kupi 15 lokacija da bi započela s izgradnjom i otvaranjem svojih trgovina", rekao je Ljajić i dodao da bi Srbija trebala stvoriti ozračje za dolazak "velikih igrača", posebno diskontera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Maloprodaja u Srbiji da vrijedi 105 MILIJARDI dolara? Malo sutra.
PD se srozava, objavljuju se podaci koji nemaju veze s mozgom.
Prihod SVIH trgovačkih lanaca u RH u 2012. je iznosio oko 31 milijardu kuna (cca 5,5 milijardi dolara), a u Srbiji da je 105 milijardi, 20 puta više!? Ajte molim vas…
***ma kaj čitaš opće te bajke i basne… inače isti taj članak je ovdje bil objavljen u ljeto ili proljeće i isto smo ga propisno ispljuvali zbog tih suludih brojki… periodično ti vrte i ponavljaju vijesti iz Srbije, makar to nikog ne zanima, ali valjda imaju obaveze prema sponzorima
Maloprodaja u Srbiji da vrijedi 105 MILIJARDI dolara? Malo sutra.
PD se srozava, objavljuju se podaci koji nemaju veze s mozgom.
Prihod SVIH trgovačkih lanaca u RH u 2012. je iznosio oko 31 milijardu kuna (cca 5,5 milijardi dolara), a u Srbiji da je 105 milijardi, 20 puta više!? Ajte molim vas…
Uključite se u raspravu