Kašnjenje u gradnji cestovnih pravaca na Koridoru 10 i 11 srpsku državu godišnje stoji više od 50 milijuna eura jer se pri gradnji brojni propusti događaju zbog preklapanje nadležnosti između dvije državne kompanije, Koridora Srbije i Puteva Srbije, javlja Al Jazeera Balkans.
308milijuna
eura košta dionica Ljig – Preljina koju financira Azerbajdžan
Vlada je sredinom prošle godine donijela odluku o njihovom ponovnom spajanju, ali ona još nije provedena. Rok je bio 1. travnja, a spajanje te dvije tvrtke jedna je od točaka iz aranžmana vlade Srbije i MMF-a. Prema mišljenju srpskih analitičara, spajanje kasni prije svega zbog Koridora Srbije, a ključni razlog su razlike u plaćama. Prosjek u Koridorima je gotovo 980 eura, dvostruko više nego u Putevima Srbije, bivšoj matičnoj kompaniji. "Sigurno će se pokazati da će kada spojimo ta dva poduzeća biti viška zaposlenih", kaže ekonomist Slobodan Aćimović. S druge strane, za spajanje se čeka i odobrenje vlade Azerbajdžana, koja kreditira izgradnju jedne dionice na Koridoru 11 i koja još nije dala suglasnost da se Koridori Srbije pripoje Putevima Srbije, javljaju Večernje novosti.
Vlada Azerbejdžana kreditom od 308 milijuna eura financira izgradnju dionice od Ljiga do Preljine, dužine 40 kilometara. Svi ostali kreditori dali su suglasnost za spajanje. Usto čeka se i zamjena bankarskih jamstava, nakon čega Skupština Koridora može ovlastiti direktora da potpiše dokument o spajanju. Večernje novosti, međutim, tvrde kako su iz Ministarstva prometa optuživali Dmitra Đurovića, direktora Koridora Srbije, da koči proces pripajanja Putevima Srbije. U Putevima Srbije navodno su završene sve formalnosti i Nadzorni odbor je donio odluku o spajanju, budući da kompanija "nema odgovornost prema kreditorima" za izgradnju Koridora 10 i 11.
Koridori Srbije osnovani su 2009.
Grade i obilaznicu oko Beograda
Koridori Srbije osnovani su 2009. godine odlukom vlade Srbije kao tvrtka kćer Puteva Srbije, a iz Puteva su izdvojeni 2011. Koridori su zaduženi za gradnju cestovnog Koridora 10, zajedno s obilaznicom oko Beograda, koja je njegov sastavni dio, kao i gradnju autoceste od Beograda do Crne Gore, odnosno Koridora 11. U Koridorima Srbije zaposlena je 121 osoba, dok ih je u Putevima Srbije više od 1300. Putevi Srbije imaju ukupno devet direktora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu