Spotify napada dominaciju Amazona, ulazi na lukrativno tržište audioknjiga

Autor: Ana Blašković , 05. listopad 2023. u 12:07
Iskorak na tržište audioknjiga izravan je udarac Amazonu i njegovoj usluzi Audible /SHUTTERSTOCK

‘Streaming’ kompanija sklopila je ugovore s najvećim svjetskim izdavačima.

U namjeri da zagrize u Amazonov dio kolača tržišta knjiga Spotify je sklopio ugovore s najvećim svjetskim izdavačima da svojim pretplatnicima ponudi besplatno slušanje audioknjiga.

Korisnici Spotifya, koji ‘streaming’ tvrtki plaćaju pretplatu u Ujedinjenom Kraljevstvu i Australiji, moći će od ovog tjedna mjesečno slušati 15 sati audioknjiga bez dodatnih troškova, a nakon toga mogu platiti jedanaest dolara za još deset sati slušanja.

Pretplatnici će moći birati između više od 150.000 naslova koji će uključivati ​​više od 70 posto liste bestsellera The New York Timesa u bilo kojem trenutku. Kompanija namjerava uslugu ponuditi u SAD-u ove zime, objavio je Financial Times.

4,8

milijardi dolara prihoda ostvareno je od audioknjiga globalno 2021.

Pola milijarde korisnika
Potez je dio Spotifyevih napora da proširi audio ponudu s glazbe na podacaste i knjige. Unatoč više od pola milijarde korisnika diljem svijeta, kompanija se dugo borila s rezultatima pokušavajući se proširiti izvan financijski zahtjevnog ‘streaminga’. U podcasting je uložila oko milijardu dolara, no nedavno je odlučila ograničiti izdatke u pokušaju kontrole troškova.

Iskorak na tržište audioknjiga izravan je udarac Amazonu, uvjerljivom vladaru te kategorije zahvaljujući svojoj usluzi Audible koja mjesečno u SAD-u stoji 15 dolara. “Amazonov Audible dominantan je igrač. Ako ste izdavač knjiga, pozdravit ćete svaku konkurenciju na tržištu kako bi oslabili Amazonov stisak”, rekao je FT-u analitičar u Endersu Abi Watson.

Spotify nije želio otkriti koliko planira potrošiti na ulazak u segment audioknjiga. Tvrtka će plaćati tantijeme najvećim izdavačkim kućama: Penguin Random Houseu, Hachetteu, Simon & Schusteru, HarperCollinsu i Macmillanu prema slušanosti na svojoj platformi.

Tantijemi prema slušanosti

Tvrtka će plaćati tantijeme Penguin Random Houseu, Hachetteu, Simon & Schusteru, HarperCollinsu i Macmillanu prema slušanosti.

Vrtoglave marže
“Činjenica da će audioknjige sada stajati uz dvije druge vrlo popularne vrste medija (glazbu i podcaste), to malo mijenja format knjige”, rekla je Ana Maria Allessi, voditeljica audio odjela u Hachetteu. Dodaje da su bili “vrlo oprezni kako bi bili sigurni da će autor biti cijenjen i dobiti odgovarajući udio” od aranžmana sa Spotifyem.

’Streaming’ kompanija plaćat će slično kao Amazon i zahtijevati određeno vrijeme slušanja kako bi se kvalificiralo plaćanje, rekao je upućeni izvor dodajući da je Spotify u pregovorima s neovisnim izdavačima o uključivanju dodatnih knjiga u ponudu.

U kompaniji očekuju da će iskorak u audioknjige pomoći privući nove pretplatnike i zadržati stare unatoč rastu cijene pretplate za jedan dolar u SAD-u ove godine. Riječ je o prvom poskupljenju pretplate otkad je aplikacija pokrenuta prije deset godina.

Konzultantska tvrtka za medije Omdia procjenjuje da su audioknjige zaradile oko 4,8 milijardi dolara prihoda na globalnoj razini 2021., predviđajući porast na više od devet milijardi dolara do 2026.

Izvršni direktor Spotifya Daniel Ek lani je rekao da očekuje da će audio knjige nositi profitne marže “iznad 40 posto” i da će “jako pridonijeti” poslovanju Spotifya čije se bruto profitne marže kreću oko 25 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close