Sponzorski automobili za zemlje predsjedateljice EU-a izazvali zabrinutost

Autor: Poslovni.hr/Hina , 25. veljača 2014. u 08:26
Foto: FOTOLIA

Neki europski političari i aktivisti izrazili su zabrinutost zbog toga što su njemački proizvođači luksuznih automobila Audi i BMW osigurali besplatne automobile državama članicama EU-a.

Neki europski političari i aktivisti izrazili su zabrinutost zbog toga što su njemački proizvođači luksuznih automobila Audi i BMW osigurali besplatne automobile državama članicama EU-a u vrijeme pregovora o strožem ograničavanju emisija stakleničkih plinova.

Zabrinutost je prouzročilo sponzorstvo koje je uključivalo besplatnu dodjelu na korištenje desetaka luksuznih automobila pet zemalja EU-a tijekom dvije i pol godine i vremenski se poklopilo s raspravom o utvrđivanju novih limita za emisije ugljičnog dioksida.

U tom je razdoblju, počevši od siječnja 2012., predsjedateljsku dužnost u EU obavljalo pet zemalja – Danska, Cipar, Irska, Litva i Grčka. Njihove su dužnosti uključivale i ulogu moderatora u političkim pregovorima.

Zemlje EU-a i kompanije-sponzori predsjedateljstava EU-a tvrde da je sponzorstvo posve legitimna praksa koja podliježe strogim pravilima i provodi se godinama.

Kritičari pak upozoravaju da zabrinjava nastavak takve prakse i za trajanja rasprave o emisijama štetnih plinova u kojoj su automobilske kompanije zainteresirana strana.

"Naravno, izravni sukob interesa uvijek je teško dokazati ali se sigurno može reći da neki njemački proizvođači automobila imaju dobar osjećaj za tajming kad je riječ o donacijama i sponzorstvima", konstatirala je za Reuters Rebecca Harms, dopredsjednica Zelenih, četvrte po veličini frakcije u Europskom parlamentu.

Rasprava o predloženoj direktivi u međuvremenu je zaključena a glasovanje u Europskom parlamentu zakazano je za sutra. Očekuje se da će zastupnici poduprijeti kompromisni sporazum, ali Zeleni kažu da će glasovati protiv.

Aktivisti koji se bore za transparentnost također su kritični prema sponzorstvima.

"Vrlo je zabrinjavajuće da su vlade, u zamjenu za relativno mali iznos sponzorskog novca, spremne riskirati vlastitu i vjerodostojnost predsjedateljstva EU-a", naglašava Olivier Hoedeman, koordinator za istraživanja i kampanja u udruzi Corporate Europe Observatory.

U BMW-u i Audiju ističu da je svrha njihovih sponzorstava samo veća vidljivost na europskim tržištima. U Audiju, primjerice, ističu da se redovito javljaju na natječaje za sponzorstva i razne događaje jer im to pomaže da "povećaju ugled i popularnost".

Države članice EU-a naglašavaju pak da nema ništa loše u prihvaćanju korporativnih sponzorstava a nekoliko njih čak se pohvalilo vezama s BMW-om i Audijem u priopćenjima i promotivnim publikacijama.

Grčka je preuzela predsjedateljsku dužnost 1. siječnja ove godine i ima na raspolaganju, bez naknade, 69 automobila marke Audi. Sponzorstvo su objavili putem Twittera.

Komentirajte prvi

New Report

Close