Sony nije bio ovako visoko još od walkmana. Evo koja je tajna velikog povratka

Autor: Vjekoslav Čulo , 22. prosinac 2024. u 21:00
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Sony sad pokušava jest zauzeti vodeći položaj na tržištu adaptacija videoigrica.

Megakorporacija Sony, ikona potrošačke elektronike poznata po svom walkmanu i konzoli Playstation, je prolazila kroz turbulentna razdoblja posljednjih četvrt stoljeća, ali tome je izgleda stigao kraj jer tvrtka želi promijeniti imidž u javnosti, odnosno da je se više ne smatra proizvođačem potrošačke elektronike već tvrtkom usredotočenom na izvorni sadržaj i zabavu.

I izgleda da im to polazi za rukom jer se dionica Sonyja počela polako izvlačiti iz blata unazad posljednje tri godine. Štoviše, nedavno je cijena dionice oborila rekord iz ožujka 2000. što dodatno potvrđuje da tvrtka uspješno plovi vodama zabavne i industrije videoigara.

Manje hardvera, više sadržaja

Sony je posljednjih nekoliko godina počeo kupovati razne tvrtke koje proizvode sadržaj i videoigrice, pa je tako 2021. kupio Crunchyroll, platformu za ljubitelje anime sadržaja te godinu dana kasnije Bungie, američku tvrtku za videoigrice, za 3,6 milijardi dolara.

Osim podružnice Sony Interactive Entertainment koja proizvodi megapopularni PlayStation, dio glavne grupacije Sony obuhvaća i Sony Pictures odgovorne za serijale poput Spider-Mana te Sony Music čiji je dio Columbia Records.

Vrhunac slave Sony postiže ’90-ih godina prošloga stoljeća predstavljanjem igraće konzole PlayStation/Pixabay

I ono što Sony pokušava jest povezati sve svoje podružnice i proizvoditi izvorni zabavni sadržaj za korisnike. A da im to uspješno polazi za rukom svjedoči TV-serija Last of Us koja je osvojila osam glavnih nagrada na Emmyju i postala prva TV-serija koja je adaptacija videoigrice, a koja je osvojila tako važne nagrade.

Bio je to veličanstven trenutak za Sony koji je istoimenu igricu izdao 2013. i prošle je godine adaptirao u TV-seriju za HBO i Max. Usto, kako Sony nema vlastiti streaming servis, njihov ‘konj za utrku’ sa streaming divovima poput Netflixa, Disneyja i Amazona predstavlja licenciranje intelektualnog vlasništva i izvornog sadržaja.

Sve to znači da su Sonyjeve podružnice usredotočene na sadržaj i zabavu (glazba, filmovi i igre) činile 60 posto sveukupnog prihoda prošle fiskalne godine, odnosno dvostruko više nego što je to bilo prije deset godina.

Dug put do dominacije

Međutim, činjenica da sadržaj vezan uz zabavu čini više od polovice prihoda predstavlja i odmak od Sonyjevih korijena. Naime, tvrtka se izvorno zvala Tokyo Telecommunications Engineerine Corporation, a osnovali su je Akio Morita i Masaru Ibuka 1946. i ta je tvrtka na tržište izbacila prvi japanski magnetofon 1950. Osam godina kasnije, tvrtka mijenja ime u svjetski glasoviti Sony.

Sljedećih nekoliko desetljeća Sony je postao sveprisutno ime na tržištu potrošačke elektronike koje je svijetu osim mnoštva fotoaparata i videorekordera predstavilo TV u boji Trinitron, walkman i prvi CD reproduktor.

Sony i dalje proizvodi vrhunske kamere i fotoaparate/Pixabay

Ali vrhunac slave Sony postiže ’90-ih godina prošloga stoljeća svojim ulaskom na tržište igraćih konzola i 1994. je snažno uzdrmao temelje industrije arkadnih igara i videoigara predstavljanjem konzole PlayStation. Od toga je trenutka Sony vodeća tvrtka u niši igraćih konzola i videoigara čija je svaka iduća konzola bila golemi svjetskih hit čija je prodaja nadmašila prodaju Microsoftova Xboxa i ostale konkurencije.

A ono što Sony sad pokušava jest zauzeti vodeći položaj na tržištu adaptacija videoigrica. Prvi iskorak u toj niši imali su 2022. s filmom Uncharted koji je bio adaptacija serijala videogrice koju je Sony prvi puta predstavio 2007.

Ono što Sony priprema za sljedeću godinu jest adaptaciju serijala videoigrice God of War koja je prvi puta predstavljena 2005.

Međutim, Sony je i dalje jak igrač na području elektroničke opreme i tako surađuje s Appleom na proizvodnji visokokvalitetnih optičkih senzora i proizvodi vrhunske kamere i fotoaparate, premda se više ne može reći da je Sony prvenstveno korporacija koja proizvodi potrošačku elektroniku za mase.

Komentirajte prvi

New Report

Close